Het verhaal van Gideon,

Gedurende 3 geweldige maanden heb ik 12 weken les gegeven (Engelse taal), een cursus Spaans van 60 uur gehad en Ecuador en Galapagos ontdekt.

Gast gezin

Ik verbleef bij de warme en gezelige familie Preciado in visserdorp Posorja. Zij zijn de eigenaren van de school en college Ciudad de Guayaquil Unidad Educativa.

Ik had mijn eigen slaapkamer met eigen sanitaire voorzieningen en warm water. Zelfs had ik Internet wat voor mij altijd erg welkom is. Met mijn gastgezin heb ik een prima tijd gehad. Dagelijks maakte ik een praatje met ze. Toen mijn Spaans vorderde zat ik soms zelf uren met ze te tafelen

Cursus Spaans

Ik kwam als leek op het gebied van de Spaanse taal aan in Ecuador. Gedurende 2 maanden had ik privé lessen Spaans. Dit was altijd een prettige aangelegenheid. Naast de Spaansetaal heb ik veel geleerd over gewoontes en cultuur, erg interessant. Door veel te praten met mijn gastfamilie, collega’s, studenten en vrienden leerde ik dagelijks.

Vrijwilligerswerk

Ik gaf les aan peuters, basisonderwijs en college met leeftijden van 3 jaar tot en met 19 jaar. Dit is totaal wat anders dan wat ik ben gewend en leuk om te doen. Samen met andere docenten Engels stond ik voor de verschillende klassen. Zij legden de grammatica uit, en in grammatica zijn ze hier erg goed, en ik doe de uitspraak en had conversaties met de leerlingen. In de eerste werkweek was het vooral aftasten hoe samen te werken. Daarna verliep dit goed.

Reizen

Naast vrijwilligerswerk en mijn Spaanse taalcursus heb ik een aantal reizen gemaakt. Zo heb ik toch aardig wat gezien van de verschillende gebieden in Ecuador. Veel plaatsen in het kustgebied (La Costa) heb ik bezocht zoals, Guayaquil (erg vaak), Playas, La Libertad, Salinas, Atacames, Esmeraldas. Ook heb ik uitstappen gemaakt naar Cuenca en Baños in de Andesgebergte (La Sierra).

Afsluiting

Voor mij was dit een geweldige ervaring die ik zeker niet had willen missen. Ik ben erg blij echt wat te hebben kunnen betekenen voor de leerlingen en de school. Ik heb een aantal heel gave reizen gemaakt en zelfs de Galapagos kunnen bezoeken. Daarnaast heb ik veel vrienden gemaakt en met hen leuke momenten gehad. Mijn gastfamilie zal mij altijd bij blijven.

Als je echt wat wilt betekenen voor de minder bedeelden dan kan ik dit zeker aanbevelen. Mocht je geinteresseerd zijn en vragen hebben dan kan je via de organisatie mij bereiken.

Met vriendelijke Groet,

Gideon

Lees het volledige bericht op:

www.vrijwilligersecuador.nl