Goede interactie in het klaslokaal zorgt zowel bij leerling als leerkracht voor gevoelens van competentie, verbondenheid en gemotiveerd gedrag. De relatie tussen leerkracht en leerling is voor de jonge en oudere kinderen dan ook belangrijk voor het functioneren op school en de verdere ontwikkeling.
Tijdens het Congres Leerling Leerkracht Interactie, vrijdag 5 november in de Jaarbeurs Utrecht, wordt vanuit verschillende invalshoeken aandacht besteed aan de interactie tussen leerkrachten en leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs en de problemen die daarin kunnen ontstaan.
In de middag wordt door middel van praktijksessies uitgebreid aandacht besteed aan de verschillende vormen van ondersteuning voor leerkrachten, die kunnen bijdragen aan een betere aanpassing van leerlingen op school.
Thema’s van de sessies zijn:
•Leerling Leerkracht Relatie Vragenlijst: toepassing in diagnostiek en begeleiding
•Werken met Interactiewijzer (effectief omgaan met gedragsproblemen)
•School Video Interactie Begeleiding: interactie in beeld gebracht
•Consultatieve leerlingbegeleiding op een handelingsgerichte manier
Het congres is bedoeld voor orthopedagogen, (ontwikkelings- en/of school)psychologen, ambulant,- en intern begeleiders en overige geinteresseerden (leerkrachten , remedial teachers enz.).
Meer informatie: www.bsl.nl/interactie