Hoi Len,
Knap dat je er nog een keer voor wilt gaan. Is het waarschijnlijk toch je ding:)
Het scheelt wel als je wat ouder bent, ja.
Zelf ga ik starten aan de digipabo bij Inholland. Ik heb zelf ook bewust voor deeltijd gekozen, ivm werk en gezin.
De digipabo vind ik als groot voordeel hebben, dat je wel kan werken in groepsverband (veel digitaal) en dus veel kan delen, maar weinig tijd kwijt
bent aan reizen en het volgen van lessen. Het is veel zelfstudie en ik heb het idee dat ik dan meer kan doen in een kortere tijd, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk!
Bij de digipabo is het afhankelijk van je prestaties in het propedeusejaar of je kan versnellen. Bij goede resultaten is het dus mogelijk deze verkort te doen, maar dit is dus weer afhankelijk van je eigen inzet. Dat bevalt mij wel.
Eerst wilde ik een verkorte opleiding gaan doen, maar dan ligt de druk gelijk hoog. Nu kan ik het eerste jaar eerst bekijken wat mogelijk is voor mijzelf.
Voor de digipabo volg je een driedaagse seminair vooraf aan de studie. Op enkele zaterdagen per jaar heb je contactmomenten, examens en evt. studie.
Goed te doen dus naast een baan.
Als je toch wel die stok achter de deur nodig hebt is het beter om te kiezen voor een opleiding met vaste studiedagen/avonden per week.
Succes met je keuze!
Groetjes Gabrielle