Stellingen over onderwijs!

• Marjolijn

Hallo

Ik wil graag jullie mening weten over de verschillende stellingen:

1. Ouders moeten zich niet bemoeien met de manier waarop jij als leerkracht de klas organiseert.

2. Kinderen die met vier jaar op school komen moeten zindelijk zijn?

3. Wsns betekent een zware belasting voor leerkrachten in het reguliere onderwijs, en is niet haalbaar in de praktijk!

Groetjes Marjolijn

• Tessa

Hoi,

Ik wil wel even reageren op stelling 2.

Hier ben ik het namelijk niet mee eens. Natuurlijk kunnen de ouders proberen te zorgen dat de kinderen zindelijk zijn als ze naar school komen, maar sommige kinderen doen daar gewoon wat langer over. Ik vind dus niet dat je zoiets kunt eisen. Wel kun je bijvoorbeeld tips geven aan ouders hoe ze hun kind kunnen helpen als het al op de basisschool zit en nog niet zindelijk is.

Groetjes Tessa

• Karen

1 dat straalt veel vriendelijkheid en bereidwilligheid uit, maar niet heus en zo kom je er als groepsleerkracht echt niet. Natuurlijk moeten ze het niet van je overnemen, maar ik hoor graag wat ze vinden, waarna ik uiteindelijk besluit.

2 Er zit geen kraantje op wat aan en uit kan, dus zindelijkheid afdwingen is geen optie. Ze mogen komen en er zijn droge broeken op school of ze dragen een up en go. Geen drama maken van zindelijkheid, maar een kind er wel op oefenen en positief waarderen als ie droog is.

3 Wat een flauwekul. Er zit een visie achter wsns, het kind staat voorop. Natuurlijk moet je per individueel kind kijken of het haalbaar is en integratie in het normaal onderwijs wenselijk. Maar volgens mij moet het uitgangspunt zijn, ja, tenzij en niet nee, wat lastig.

groet,

karen.

• rzz

Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd.. het reageren op stellingen. Zijn dit opdrachten etc. voor school? Er staan op het prikbord zo veel stellingen waar we op moeten reageren, volgens mij is dit zo wel erg makkelijk om een opdracht klaar te krijgen.

Het is misschien goed om 1 stelling of zo neer te zetten waar je zelf niet helemaal uitkomt.. maar 3 of zo is naar mijn mening nogal gemakkelijk.

• marjolijn

Nou het is niet een zomaar een opdracht!

Ik heb stellingen opgesteld voor mijn examengesprek en heb hier zelf al een mening over, maar wil weten of het stellingen zijn waar over gediscussierd kan worden!

zoniet dan kan ik ze nog aanpassen

• Hanneke

Hoi Marjolijn

Ik vind het niet erg om op je stellingen te reageren. Mensen die niet willen reageren moeten dat gewoon niet doen vind ik. Er zijn op dit forum ook genoeg stellingen/ vragen waar amper op gereageerd wordt, dus volgens mij kan iedereen dat prima zelf bepalen.

Als ouders zich bemoeien met mijn klas of iets wat mijn klas aangaat neem ik dat serieus. Ik leg altijd uit waarom ik iets doe, ik heb de hele dag hun kind dus vind ik dat zij best kritisch mogen staan, maar inderdaad, ik beslis.

WSNS kan een belasting zijn; vaak staat er wel begeleiding tegenover. Toch denk ik dat sommige kinderen te lang in het regulier basisonderwijs blijven en dat ze dan uiteiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiindelijk helemaal ‘moe’ op het SBO komen.

Wat zindelijkheid betreft: ik ben het eens met bovenstaande meningen. (van de anderen)

groetjes en succes met afstuderen,

hanneke