Ik sta zelf een aantal jaren voor de klas en ik maak me enigszins zorgen als ik zie hoeveel er om ideeen gevraagd wordt. Ik zou juist verwachten dat mensen die nog op de pabo zitten en er net afkgekomen zijn dat die vol met nieuwe inspiratie zitten!
Naar mijn mening staan er ook voldoende leerkrachten voor de klas die weinig creatieve ideeën hebben. Die ben ik namelijk tijdens stage zeker wel tegen gekomen, van welke leeftijd dan ook. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en heeft de één meer creatieve ideeën dan de ander.
Tuurlijk krijg je op de pabo (af en toe) nieuwe ideeën. Maar het is echt niet zo dat ze je daar laten zien wat en hoe je alles zou kunnen doen. Dat moet je zelf ontdekken, bijvoorbeeld tijdens stage. Daar doe je ervaring op en krijg je leuke ideeën. Samen met je eigen creativiteit kun je er dan iets moois van maken.
Wat is het probleem om elkaar advies te vragen? Misschien kom je door middel van tips uiteindelijk zelf op iets moois / leuks.
Naar mijn idee is er niet voor niets een prikbord!!
Ik vind het wel een beetje logisch dat er soms leerkrachten zijn die even geen origineel idee hebben. Maar juist van frisse mensen verwacht je iets nieuws.
Soms is he best wel eens bedroevend om ideeen te vinden die 20 jaar geleden ook al werden uitgevoerd.
Kaatje schreef:
>
> Naar mijn mening staan er ook voldoende leerkrachten voor de
> klas die weinig creatieve ideeën hebben. Die ben ik namelijk
> tijdens stage zeker wel tegen gekomen, van welke leeftijd
> dan ook. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en heeft de
> één meer creatieve ideeën dan de ander.
> Tuurlijk krijg je op de pabo (af en toe) nieuwe ideeën. Maar
> het is echt niet zo dat ze je daar laten zien wat en hoe je
> alles zou kunnen doen. Dat moet je zelf ontdekken,
> bijvoorbeeld tijdens stage. Daar doe je ervaring op en krijg
> je leuke ideeën. Samen met je eigen creativiteit kun je er
> dan iets moois van maken.
> Wat is het probleem om elkaar advies te vragen? Misschien kom
> je door middel van tips uiteindelijk zelf op iets moois /
> leuks.
> Naar mijn idee is er niet voor niets een prikbord!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?