gym??

• saartje

Hoi ik heb een vraagje.. ik wil volgend jaar graag de pabo doen maar ik hoorde dat je ook gym krijgt als vak?? Heb altijd een hekel gehad aan gym.. is dit zo? En wat doen jullie zoal tijdens deze les dan?

Alvast bedankt

• femke

Maak je niet te druk saartje, het stelt over het algemeen niet veel voor. De nieuwe lichtingen pabo-studenten mogen alleen ‘gym’ geven in groep 1 en 2. Dus het komt eigenlijk neet op ‘Bewegingsonderwijs in het spellokaal’.

• Aafke

ja dat klopt,

ikzag er ook tegen op maar het valt reuze mee.

je gaat allerlei spellen doen op niveau van de kinderen uit groep 1/2.

en tip: als je iets toch echt niet durft of zo dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen.

succes aafke

• sarahh

hoi

oke dus je gaat nie rondjes rennen ofzo in een gymlokaal?

bedankt voor de antwoorden!

xxx

• Eva

nee, je leert hoe je gym moet geven en wat een handige opstelling is voor kleuters. En wat leerlingen moeten leren….

Maar je moet niet een opleiding niet doen omdat je gym niet leuk vindt…. 't valt echt wel mee….

• Daantje

Hé….

Ik heb zelf ook altijd een hekel gehad aan gym maar op de pabo heb ik alle lessen nog enorm leuk gevonden. Ik zit nu sinds een half jaar op de pabo en het is echt heel leuk. Je krijgt n.l geen echte gymlessen maar je krijg les in hoe je gymlessen moet geven.

Dus dit kan absoluut geen reden zijn om niet naar de pabo te gaan…..

• Kaatje

Idd.. die gymlessen stellen helemaal niks voor.

Voorheen moest je op de pabo een eigen vaardigheidstest doen (omdat je toen nog gymles mocht geven).

Bij ons op de pabo moest je als een ‘kleuter’ speelmateriaal ontdekken / ervaren… Dat moet volgens mij nog wel lukken ;-)