Hoi,
Wij hebben een thema: jij en ik, ik en jij en zoeken nog naar wat leuke knutselactiviteiten voor in groep 1/2.
Wie heeft er een leuk ideetje voor deze groepen?
Jennifer
Laat leerlingen elkaar natekenen.
Doe één week alleen maar opdrachten in tweetallen. Ook bij gym (tweelingtikkertje etc.)
Laat elkaar ‘voelen’met een blinddoek om.
Geef elke ochtend het zonnetje door: dwz dat je iets liefs of aardigs zegt over een ander.
Zing liedjes over vriendjes (kom je stakjes bij mij spelen bijv)
Ideeen voor je hoek: spiegels, misschien fototoestellen, fotolijstjes (laat leerlingen elkaar tekenen en stop ze in de lijstjes of zelfgemaakte passepartouts)
Succes
Heel veel van wat je zegt doen we al dus dat is leuk!!
De hoek wordt echt een KIJK hoek dus dingen zoals elkaar na tekenen e.d horen in onze andere hoeken (portret hoek, dokter hoek, luister/boek hoek).
In deze hoek willen we alleen maar met onze ogen kijken…
En over 2 weken gaan we hem dan wisselen naar een voel hoek…
Wat misschien wel een leuk idee is om de kinderen vriendschapsarmbandjes te laten maken.
Neem een stukje touw en verschillende kleuren strijk kralen. Laat ze deze kraaltjes aan het touwtje rijgen en na een poosje heben ze leuke armbandjes die ze aan hun beste vriendje of vriendinnetje kunnen geven.
Bijna elke kleuter heeft wel een liefste of leukste knuffel. Laat de kinderen hun liefste of leukste knuffel tekenen.
Het leukste is dan dat de kinderen hun knuffel ook echt mee naar school mogen nemen. Zo kun je de knuffel vergelijken met de tekening.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?