kennismakingsactiviteit

• Charlotte

Hier ben ik nogmaals, heb namelijk al eerder een bericht hier geplaatst over hetzelfde onderwerp. maar hoop nu wel reacties te krijgen.

Dus heeft iemand leuke ideeen voor een kennismakingsactiviteit op de eerste dag op je stageplek. Dus een leuke activiteit om mezelf voor te stellen en kennis te maken met de kinderen in de klas.

Alvast bedankt, groetjes

• Hanneke

voor welke groep?

• Charlotte

voor groep 3

• Deborah

Ik heb ooit eens een mand (enndoos oid kan natuurlijk ook) met spullen van mijzelf (hobby's, mijn katten, etc., wat je zelf eigenlijk wil) meegenomen.

Dit heb ik midden op de tafel in de kring gezet en er niks over gezegd. De kids waren natuurlijk nieuwsgierig. Ik heb mezelf gewoon voorgesteld. Hierna heb ik heel geheimzinnig gedaan omtrent de mand. Een van de lln heb ik er iets uit laten pakken zonder te kijken. Dan moesten zij raden wat of wie dat was en waarom ik dat ik de mand heb gedaan. Dit heb ik zo gedaan tot de mand leeg was.

De lln vonden dit erg leuk.

• Esther

heej,

ik heb (ook in groep 3) de kinderen allemaal een papiertje gegeven, waar ze een paar dingen over zichzelf op moesten schrijven…alles mocht, behalve hun naam.

Ik heb ook zo'n briefje over mezelf gemaakt.

toen iedereen klaar was heb ik alle briefjes opgehaald en wee uitgedeeld in de klas.

daarna heb ik de kinderen om de beurt hun briefje laten voorlezen en moest degene die heb briefje voorlas raden over wie het ging, andere mochten helpen als hji/zij er niet uit kwam.

ze vonden het erg leuk om te doen en je weet meteen een boel over de leerlingen in je klas.

veel succes verder!

• wesseltje

hallo,

ik zit dus met precies hetzelfde probleem..

alleen moet ik een activiteit verzinnen voor kinderen met een ontwikkelings stoornis..

ik dacht eerst knutselen over je hobby en dan als voorbeeld mijn eigen geknutselde hobby, zo kan je ook de kinderen ondertussen nog persoonlijke aandacht geven om ze beter te leren kennen(A)

maar ja het moet ook niet te moeilijk zijn..:O en ik wil iets orgineels bedenken.. dus verder nog ideeén??

groetjes!!