Lettertype

• Deborah

Een tijdje terug was er een vraag naar een lettertype. Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar zo'n lettertype. Ik heb vandaag een oproepje op maarktplaats gezet en deze link kreeg ik al vrij snel. Misschien dat meerdere hier wat aan hebben.

www.fontmenu.com

• Lieke

Hoi Deborah,

Ik was daar dus ook mee bezig!

Bedankt voor de tip! :-)

Heb jij het al gedownload?

Ik heb net gekeken en ik kwam er niet echt uit……….kan je me helpen?

Lieke

• Deborah

Ik heb 'm al…

Klik op free download en vervolgens op openen. Bij mij kwam het in winzip terecht. Unzip het dan in windows/fonts/… (map). Ga dan naar configuratie-scherm/lettertypen en klik op bestand. Ga dan naar nieuw lettertype installeren en zoek de map op. Selecteer het lettertyoe en klik op ok. Als het goed is, moet het dan in word staan.

Ik hoop dat ik het zo goed beschreven heb. Laat je even weten als het gelukt is?

• Lieke

Ik ga aan de slag……je hoort nog van me!

• Lieke

Het lukt me een beetje………ik kan alleen niet vinden welke naam het lettertype heeft!

Kan je me dat vertellen? :D:D:D:D:D

• Deborah

Ik heb er net zelf nog even op geklikt. Als je gewoon op “free download” klikt, moet je gewoon de aanwijzingen volgen (het gaat dus anders dan ik beschreven heb, maar daar was je vast al achter gekomen).

Of bedoel je de naam van het lettertype als je het al gedownload hebt? Ga dan naar lettertype in word (welke wondows versie heb je?) en zoek het dan op in de lijst. Ik krijg voorbeelden van de lettertypes te zien. Laat je even weten als het gelukt is?

• Lieke

Yep……maar ik weet dus niet hoe het lettertype heet als je het gedownload hebt.

Snap je het nog? :D

Ik heb windows XP.

Ik zag trouwens dat het trial (dat is toch een demo versie) is???

• Deborah

Klopt, maar ik kon niks vinden over dat het daarom ook maar tijdelijk was.

Als je XP hebt, moet je word openen. Dan kun je in de werkbalk opmaak je lettertype kiezen. Klik daarop en dan moet je lettertype daar tussen staan. Bij mij staan de namen die lettertypes meteen in het betreffende lettertype (naam weet ik zo ook even niet). Succes.

• Deborah

Is het gelukt?

• Niels

REZ lettertype