apenkooi

  • Juf Rianne

    Hoi allemaal

    Ik moet maandag apenkooi geven, maar ik kan geen sites vinden waar plattegronden opstaan. weet iemand misschien een goede site of heb je zelf een idee voor apenkooi wil je dit dan even mailen?

    Dankjewel

    Groetjes Rianne

  • Tineke

    Bij apenkooien moet je gebruik maken van de toestellen die in het gymlokaal aanwezig zijn.

    Je maakt een heel circuit, een rechthoek met daarbinnen in ook een mogelijkheid om de rechthoek af te steken. Dus eigenlijk twee vierkanten naast elkaar.

    De touwen en een eindje daarvanaf de banken vormen een korte kant van je rechthoek. De wandrekken kan je er ook voor gebruiken.

    Verder zet je een kast met een springplank ervoor en een mat erachter, banken in de lengte waar ze overheen kunnen rennen, de lange mat. Op de grond leg je hoepels waar de kinderen in moeten stappen.

    De brug kan je neerzetten, waar ze tussendoor moeten lopen:

    kortom je maakt dus gebruik van alle toestellen die er zijn.

    Meestal duurt het wel even om klaar te zetten.

    Vaak zet de eerste die bijons gym heeft de boel klaar en dan profiteren de volgenden ervan. De laatste die die morgen of middag gym heeft laat de boel weer opruimen.

    Bij apenkooien is er eentje de tikker; leuk is om zonder dat de tikker het weet (laat hem even naar de kleedkamer gaan) een kind uit de groep aan te wijzen die de kinderen die getikt zijn en ergens apart staan weer erbij kan halen door ze op hun uitgestrekte arm aan te raken.

    Houd wel de veiligheid in het oog. Ik weet nog goed dat ik een trapezoide gebruikte en dat er een jongetje tegenaan viel met zijn hoofd. Een gapende hoofdwond was het gevolg..dokter, hechten enz.

    Dus houd daar rekening mee en ik zou het ook zeker tegen de lln zeggen: wees voorzichtig, dan maar getikt!!!

    Veel succes!!!!!!!!!!!!!!! Lukt vast wel; kinderen zijn altijd razend enthousiast over dit spel en na afloop als lammetjes zo moe!!!

  • Juf Rianne

    Dankjewel

    Ik kan nu weer verder.

    Dankje

  • lindaaa..& Sabineee

    ok..X(

  • Mika

    Er zijn veel ongelukken gebeurd met apenkooi spelen, dus combineer het niet met snelheid en tikkertje spelen. Het moet langzaam en heel voorzichtig gaan.

    Leer je leerlingen zo om voorzichtig te zijn in situaties, waarin ze over ongelijk terrein moeten lopen of klimmen. Dat voorkomt ook buiten school ongelukken.

  • loesie

    Hallo ik Ben er net mee eons uw verdraaid echt alles (tu)

    ik verklaar dat dit vam de site ,oet gehaalmwordem