iemand ideeen voor een zintuigenles-introductie!?!?!

• majorie

hoi hoi

ik ga een les geven over zintuigen, maar ik weet geen leuke introductie.

Heeft iemand misschien ideeen? Ik wil namelijk iets waarbij zoveel mogelijk zintuigen aan bod komen, dus niet een intro over bijvoorbeeld alleen horen.

thnx!!

majorie

• p

het is leuk om dingente laten proeven.

je kunt ze eerst laten ruiken aan het eten.

daarna laten proeven

dan laten voelen wat voor vorm het heeft.

succes p

• Linda

Hey

Misschien is het ook leuk om een les over visuele discriminatie te geven. En dat je dan aan het einde ofzo, (maar dat kan misschien ook wel aan het begin) een werkblad aan de leerlingen geeft waar van die plaatjes op staan waar je verschillende dingen in kan zien etc. Maar ik weet niet voor welke groep het is, dus misschien is het een beetje een moeilijk onderwerp.

• Eva

Hoe ga je die les geven, ik moet namelijk een les geven van natuuronderwijs en ik wilde ook over zintuigen doen!!

Wil je me mischien een beetje op weg helpen!

Alvast heel erg bedankt

Groetjes

• Jan

Spel:

ezeltje prik, waarbij ook gebruik gemaakt wordt van geur, gehoor en smaak, als leuke introductieactiviteit.

Te vinden via De Encyclopedoe:

http://www.ontdekplek.nl/ency_v2/index.html

onder - z - zintuigen.

Daaronder en via “zie ook” nog veel meer activiteiten m.b.t. zintuigen.

Gr.

Jan

• majorie

heej

ja mijn les is onderdeel van een lessenserie over het lichaam.

De les die ik ga geven is bedoeld om ‘kinderen hun onderzoeksvaardigheden te laten uitbreiden’ ofzoiets. Ik ben nog student hoor, en dit moet ik voor een tentamen inleveren.

In ieder geval, het is de bedoeling dat er allemaal verschillende hoeken/groepjes ingericht staan in de klas. Bij 1 tafel horen, bij een ander voelen, bij weer een ander ruiken enz.

Bij die spullen liggen werkbladen of opdrachtkaartjes waar proefjes op staan die kinderen zelf kunnen gaan uitvoeren. Na een tijdje moeten ze wisselen. Het is dus een soort circuit.

groetjes mayo

p.s. bedankt voor alle reacties alvast!! ben er heel blij mee :)

• majorie

oh gaaf!

deze is echt leuk!! DANKJEWEL!!!

liefs, majorie

• Marlies

Hoi Marjorie,

om welke groep gaat het? Ik heb namelijk een complete lessenserie voor groep 7 en 8. Theorieles, practicumles en verwerkingsles.

Groetjes Marlies

• majorie

eigenlijk groep 5 of 6, maar ideeen zijn altijd welkom!

• Linda

hey Marlies,

Zou jij die lessenserie misschien naar mij willen mailen? Want ik moet ook voor natuur een lessenserie over zintuigen doen. Maybe kan ik nog wat leuke ideeen van jouw lessenserie gebruiken. Mijn mail is: linda_oudshoorn@hotmail.com

Thanx!