godsdienstlesjes

• vanessa

voor mijn afstudeer scriptie ben ik bezig met een onderzoek naar het godsdienstonderwijs op basisscholen. zelf heb ik hier geen ervaring mee. wie kan mij vertellen hoe het godsdienstonderwijs op zijn/haar stageschool werd gegeven en of er een soort methode bestaat

alvast bedankt,

vanessa

• Hanneke

Hoi

bij ons op school wordt Godsdienst gegeven.

Dit bestaat onder andere uit het vertellen van bijbelverhalen (volgens een methode, nl. levend water), bidden, zingen van bijbelse liedjes en psalmen. Verder zijn onze omgangsregels opgesteld vanuit een christelijke levensovertuiging. In de hogere groepen wordt kerkgeschiedenis gegeven. We beginnen de dag met gebed en daarmee eindigen we ook.

Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.

• Carolijn

Als je op basisschool.startpagina.nl gaat kijken zie je allerlei scholen die ook op het internet te vinden zijn. Daar staat vaak de schoolgids ook op. Hier kun je een hoop informatie vinden wat de scholen met godsdienstonderwijs doen. Op www.vcpo-scholen.nl staan so wie so 8 scholen (vereniging spijkenisse), daar kun je dus wel al eeen hoop vinden. op de website van mijn stageschool staat ook een stuk, dat is www.pcbdebongerd.nl

Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent!