thema herfst!

• zilvermaantje

Hallo vrolijkerds!

Ik zie dat er nog (bijna) niets staat m.b.t. de herfst! IK heb van ma t/m wo een kleuterklas (ik val drie dagen in) en ik wil dus iets leuks doen met de kinderen. Ik zoek eigenlijk allemaal ideetjes die ik met ze kan doen. Wie heeft er nog ene leuk idee, ik zat zelf te denken aan een eekhoorntje maken van een wc-rol met bruin papier en een staart en ppotjes, een paddenstoel van een wc-rol wit papier en een rond rood papiertje, maar wie heeft er nog andere ideetjes?

Ook talige en reken/wiskunde activiteiten, (groot, groter de voorste en de achterste een boom, twee bomen) enz. zijn welkom. Wie oh wie?

• p

weet je wat een leuk idee is egeltjes maken.

verzamel esdoornzaadjes( ook wel helikoptertjes genoemd.)

teken een egel en plak deze op een ander gekleurd vel. laat de kinderen nu met de esdoornzaadjes stekels maken.je legt steeds een esdoornzaadje tegen het ander op tot het lijfje vol is en dan teken je neus en ogen en dan is je egel klaar.

succes p

• zilvermaantje

leuk idee, ik zie het al helemaal voor me! Wat ook kan (als je die esdoornzaadjes niet hebt) stukjes papier laten scheuren en deze op laten plakken …

Zo dat zijn weer twee ideetjes.. :)

• p

ja je kunt het ook met vlieger papier doen geeft ook een leuk effect en dan de stekels ook uit laten steken

• zilvermaantje

Hi agai,

Het lijkt mij ook leuk om een herfstmemorie te maken, wie weet waar ik zwartwit plaatjes kan vinden van de herfst?

Allemaal kleine plaatjes dus?

Dan kunnen de kinderen het zelf inkleuren etc

• p

je kunt de kinderen ook zelf een plaatje dat bij de herfst hoort laten tekenen ieder kind wat anders. en dan koppieer je het toch en dan heb je een leuk en orgineel zelf gemaakt memorie spel.

• p

weet je wat ook leuk is een egel maken van de stekel dingen die om een kastanje zitten dan lijkt het een echte prik egel

op de site waar ik het van heb noemen ze het bolster.

groetjes p

• kristel

Of kijk eens op www.kleutergroep.nl

staan ook leuke kant en klare dingen

• rianne

waarschijnlijk kan je wel plaatjes vinden op kleurplaten.nl of andere sites met kleurplaten.. Je kan ze altijd kleiner maken natuurlijk..

• zilvermaantje

thnx voor jullie reacties :)