Ik loop stage in groep 3 en de leerkracht gebruikt een belletje om de groep stil te krijgen. Ik vind dit niet zo goed werken. Heeft iemand een idee, hoe je de groep op een andere manier stil krijgt?
Groetjes,
Kimmie
Bij ons op school gebruiken we het“seintje”
De leerkracht roept “seintje” en steekt de hand in de lucht. De kinderen zijn stil,kijken de leerkracht aan en steken ook zo snel mogelijk de hand in de lucht. Als de lkr. de aandacht heeft gaan de handen weer omlaag.
Dit werkt bij ons prima en voor elke groep 1 t/m 8
Succes !
Susan
Of gewoon afspreken dat als jij drie keer klapt dat het stil moet worden. De groep die het snelst luister krijgt een complimentje. Bij mij werkt dit geweldig hoor, ook voor groep 3. En zelfs als ik wat harder begin te praten (zodat ze me horen boven hun eigen geklets uit) en vraag of ze gaan luisteren wordt het zelfs gewoon stil.
Misschien zou je het er ook met de kinderen over kunnen hebben wat ze van het belletje vinden en of ze zelf een manier kunnen verzinnen om stil te worden.
succes ermee
hoi,
Wij doen het volgende bij ons op school, in alle groepen.
De juf zegt van te voren; “let goed op” of zoiets dergelijks.
Dan tellen we af van 3 naar 1
Meestal zeg ik het volgende:
3, leg je pen neer
2, doe je mond dicht
1, kijk naar mij
En dit werkt echt, wel goed afspreken en de kinderen die niet luisteren erop wijzen.
Je kunt de kinderen hun hand laten opsteken…….zo worden andere kinderen gewaarschuwd.
Succes Susanne
Wij gebruiken bij ons op school het stiltesignaal. Dit komt van cooperatief leren, hier ook een pictogram van.
De leerkracht doet de rechterhand omhoog, alle kinderen doen dit na. Ze moeten dan stil zijn en alles uit de handen hebben. Ik klap meestal 1 x van te voren, omdat kinderen soms zo druk aan het werk zijn dat ze het niet zien.
Als je het leuk vind, moet je eens kijken in de methode van cooperatief leren.
Groetjes Alet
Wat goed werkt in het zitten in een kring, bijvoorbeeld 's ochtends
Kijk langzaam de kring rond, je begint naast je en kijkt zo naar naar elk kind.
Dit moet je even oefenen maar kinderen zijn hier heel gevoelig voor,
als jij halverwege de kring bent zullen leerlingen elkaar op jou wachten attenderen.
Heel handig dit, je hoeft je stem niet te gebruiken en je begint heel rustig.
(en dan ook pas beginnen als het echt stil is!)
Succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?