Orde...help....

• Debby

Hallo,

Ik ben eerste jaars studente en heb nogal wat problemen met orde houden. Liever gezegd, ik probeer de orde te houden maar krijg stoute antwoorden terug als ik de kinderen wat verzoek - wie heeft wat adviezen om de rust te bewaren?

Simpel gezegd: ik zeg A en zij zeggen B en daar blijven ze bij….Mijn docente heeft al gezegd best te willen ingrijpen, maar ik geloof toch echt dat het iets is wat ikzelf voor elkaar moet krijgen. Dus jullie snappen het: alle adviezen welkom!

Groetje,

Debby

• Ikke

Wat vervelend voor je zeg. Het lijkt me erg vervelend als er geen orde in de klas is. Ik heb niet echt geweldig goede tips maar ik wou even mijn medeleven tonen.

Ik heb alleen 1 tip. Als je een opdracht geeft vraag het dan niet. Zeg bijvoorbeeld niet willen jullie je boeken pakken want dan kun je als antwoord Nee krijgen. Je kunt beter zeggen. Pak jullie boeken en doe hem open op blz .. Dit is maar een klein voorbeeld en ik weet ook niet of het wel van toepassing is op jou maar probeer het eens. Groetjes en heel veel succes.

• patricia

om de aandacht van de kinderen te krijgen is het ook wel eens handig om gewoon iets te gaan schrijven op het bord wat te maken heeft met wat jullie gaan doen. dan worden de kinderen nieuwsgierig en zo heb je hun aandacht.

of als een kind in de buurt van je zit kun je tegen hem of haar zachtjes gaan praten en dan wil de rest natuurlijk ook weten wat je zegt en wordt het vanzelf stil

succes

p

• Susanne

een goude tip:

Probeer nooit over de kinderen heen te praten, maar wacht totdat ze stil zijn!!

Dit zal in het begin wat langer duren, maar als ze merken dat ze deze verkletste tijd na school in mogen halen, zijn ze zo stil!!

Succes, Susanne

• Hanneke

Hoi,

inderdaad vervelend. Waarschijnlijk gaan ze hier net zo lang mee door totdat ze doorhebben wie er gewonnen heeft: jij of zij. Je moet dus zorgen dat jij wint. Ik weet niet om welke groep het gaat?