tta studenten,vraag over fcc

• Eerste jaars

Gebruiken jullie Fcc altijd vwb het checken en sturen van mail?Of gebruiken jullie daar voor een privemailadres?

• Melanie

Hoi eerste jaars,

ik ben vierde jaars tta en we doen inderdaad bijna alles via fcc. Dit is wel zo makkelijk. Je hoeft alleen een naam te weten en je kunt iemand mailen.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hoor…

Groetjes Melanie

• Eerste jaars

Dank je voor je antwoord.Kun je daar ook mails ontvangen uit bijv hotmail?

En die mailadressen zijn toch voornaam_achternaam en dan @fcc.feo.hvu.nl?

Ik zit zelf namelijk in het eerste jaar maar heb nog geen pc thuis.Kan wel bij vrienden op de pc maar daar natuurlijk geen fcc programma doen loaden.

Groetjes

• Melanie

kijk maar eens op fcc.feo.hvu.nl/login als je die pagina opent kan je gewoon op fcc. effe je idnummer intoetsen en je wachtwoord en je kan gewoon fcc-en

• Eerste jaars

O.k.,ik dacht dat je een speciaal programma moest downloaden….Ga het meteen proberen.Kun je daar ook hotmail-email op ontvangen?

Ik heb wel gezien dat ik in de HVU mail kan,maar dat wordt dan op de tta zeker niet gechecked als we alleen met Fcc werken?

• Eerste jaars

Fcc is nu gelukt!!!!

Maar doen jullie ook iets met de HVU mail?Of komen de mailtjes die daar heen gestuurd worden automatisch in Fcc terecht?

Groetjes

• Melanie

Goed dat het nu gelukt is. Het werkt wel zo he! Met de hvu mail doen we eigenlijk niets, maar soms komt er wel iets handigs. Ik heb hem doorgeschakeld naar mijn eigen mailadres. Maar hoe je dat doet kan ik je niet zo makkelijk zeggen. Kijk zelf maar dan wijst het zich van zelf.

Heb je het naar je zin op de tta?

Groetjes Melanie

• Eerste jaars

Hi Melanie,

Ik zit in het eerste jaar en alles is nog erg wennen maar ik vind het wel erg leuk!!

Kijken alle studenten trouwens wel regelmatig in de HVU mail?Is dat jullie wel geadviseerd of heb jij het zelf bedacht om het door te schakelen?

En misschien een beetje een domme vraag,maar als je een mail via Fcc stuurt,en je krijgt verder geen melding,dan is ie gewoon aan gekomen toch?

Trouwens,weet jij hoe het zit met versnellen in de DAV variant?Gebeurt dat vaak en wat zijn de voorwaarden?En kun je ook meer stage lopen dan 1 dag in de week?

Groetjes

• Melanie

HOIHOI,

wat veel vragen zeg..

ik heb zelf bedacht om door te schakelen.

doe jij dav dan?? daar weet ik dan niet heel veel van af hoor

kan je beter naar bert van der linde gaan. Die weet meer.

Als je in je eigen mailbox kijkt zie je een wit vlaggetje als je mail verstuurd is. Ook staat er TO…..

En bij de dag mag je natuurlijk meer dan 1 dag stage lopen. Hier krijg je volgens mij geen extra punten voor ofzo.

Groetjes Melanie

• Joke

Je had een vraagje over het versnellen bij de DAV opleiding.

Ik heb de DAVVO gedaan en heb ook enkele studenten wel eens bij ons in de groep gehad die versneld de DAV deden.

Wel moesten ze dan zelf in degaten houden wanneer ze welke lessen volgden.

Er zijn n.l. ook modules waarbij 100% aanwezigheid is verplicht, dus dan kun je daar geen les van missen om een andere module te volgen.

Versnellen gaat gemakkelijker wanneer je dat doet met meerdere personen ( 4), dan kunnen er bijv. 2 personen bij de lessen van de ene module aanwezig zijn en daar aantekeningen van maken, de volgende keer draai je dit om zodat iedereen lessen van elke module heeft meegemaakt. De aantekeningen worden dan natuurlijk wel uitgewisseld.

Ik heb afgelopen jaar twee groepen van elk 4 personen meegemaakt waarbij dit prima werkten. Ze zijn nu allemaal ( in 3 jaar) afgestudeerd.

Wel eerst contact opnemen met Jeanne of Bert voordat je gaat versnellen.

Groetjes

Joke