kinderboekenweek

• Nikkie

Help!!!

Ik moet op stage een half uur “iets”doen over de kinderboekenweek en ik kan nergens wat vinden. Het moet namelijk pakkend zijn want mijn mentor is een k't wijf Groetjes en al vast heel erg bedankt.

• aafke

sorry maar als jij zo over je begeleidster praat dan ga ik jou toch echt niet helpen, denk daar maar eens over na

• Susanne

Zo moeilijk is het niet om iets te bedenken lijkt mij. Heel internet ligt aan je voeten en op je stageschool hebben ze waarschijnlijk een lespakket ontvangen!!

_muziekinstrumentjes maken

-boekenweekgeschenk voorlezen en een verwerking laten maken,

-stelopdracht over feesten,

etc

etc

Succes Susanne

• Diana

Hoi Nikki,

Jammer voor je dat het niet zo lekker gaat tussen jou en je begeleidster.

Ik weet hoe het is, ik heb het ook een keer meegemaakt. Ik moest toen een half jaar lang 3 dagen in de week daar naar toe, waarvan ik 2 dagen met die mevrouw moest samenwerken. Maar denk er goed over na en doe geen stomme dingen. Zij is immers degene die jou moet beoordelen. Je bent er niet voor haar, maar voor de kinderen. Laat je van je beste kant zien en je moet maar zo denken de volgende stage wordt veel leuker.

Goed, nu je vraag.

Ik sluit mij aan bij Susanne. Het internet staat er vol van. En met hele leuke dingen. Maar moet je tijdens de kring of speel/werktijd iets doen.

Als je bij google bijvoorbeeld thema muziek invoert krijg je al heel wat sites met leuke dingen en dat geldt ook voor de term kinderboekenweek.

De site van de kinderboekenweek is je alom bekend neem ik aan.

Je kan een verhaal voorlezen, muziek instrumenten maken, andere knutselwerkjes wat met het thema te maken heeft maken, een memoryspel met de kinderen spelen ( deze staat kant en klaar op internet ).

Ik wens je veel succes verder.

• liesette

Inderdaad wat instrumenten maken met klei of karton.

Of huur/leen ergens instrumenten zodat ze het ook echt kunnen zien.

liesette :-)

• Nicole

Ja het is misschien niet aardig maar ze is absoluut niet aardig. Ik heb in deze korte periode nog niet veel geleerd maar wat ik wel weet is dat ik niet zo wil worden als haar. Heb jij wel eens een vervelende mentor gehad?! Ik zit er ander echt mee

• patricia

ik weet een leuk muziekinstrument. een tambourijn

j

e hebt er voor nodig:

een bakring

vasaline

krantepapier

behangplaksel

dopjes van een flesje

spijker

smeer de bakring in met vasaline en doe er een paar lagen papier mage omheen laat dit drogen. is het droog haal de lagen van het bakblik af en sluit de opening met papiermage.

je maakt hem af door er meerdere lagen papiermage omheen te doen.

lat het nu goed drogen. je kunt ondertussen de dopjes van het flesje plaat slaan met een hamer. nu maak je in de ring gaten net als in een echte tambourijn daar duw je een nagel doorheen met dopjes. nu kun je hem nog verven en dan is het af

• Nicole

Ja ik vind het een heel leuk idee. Jammer dat ik maar een half uurtje heb. En daarbij komt dat ik niet naar stage hoef deze week maar ik zal het zeker onthouden voor een volgende keer bedankt!