the shorts

• NicoleB

Wie kan mij helpen aan de tekst van het liedje Comment ca va van the Shorts? Kinderen vinden het geweldig, nadat ze het bij de kinderboekenweekopdracht hebben gehoord.

Bedankt!

• frederique

alsjeblieft!

Comment ça va

Comme ci, comme ci , comme ci, comme ça

Tu ne comprends rien à l'amour

Restez la nuit, restez toujours

Comment ça va

Comme ci, comme ci , comme ci, comme ça

Tu ne comprends rien à l'amour

Restez la nuit, restez toujours

Holiday in paris

Sunday afternoon

Meeting a French girl

Ev'ning walk by moon

So we were dancing on the music

And I was waiting for my chance

I only didn't understand her

When she said in french.

Fell in love in Paris

Didn't know what to do

Walking with my girl

Rendez-vous for two

I was afraid to kiss my baby

Didn't know what she'd say

Drinking wine by evening

In a small café

I ask her to kiss me

Asked for something more

She didn't understand me

Like I didn't before.

• Cindy

Leuk om te lezen dat jij ook met je groep mee doet aan ‘Secret S’. Welke groep heb jij?

• NicoleB

BEdankt voor de tekst! Was op zoek naar de Nederlandse tekst, maar die kan ik er wel uit halen. Mijn Frans was erg slecht, en dat gedeelte heb ik nu.

Ik heb groep 6/7(combi), maar de kinderen vinden het erg pittig. Ze lezen de opdrachten niet goed. Ze vinden het wel super om te doen. Over JK waren ze helemaal enthousiast. Ik kan dit echt voor groep 6 en 7 aanraden, volgens mij doen ze elk jaar zo iets met de kinderboekenweek.

• Cindy

Bij mij vinden ze de opdrachten ook erg pittig. Er zijn zelfs vragen die ik ook nog erg pittig vind. Ze doen elk jaar iets met de kinderboekenweek en ik ga zeker volgend jaar weer mee doen.

• NicoleB

Ik vind de vragen zelf ook wel pittig, maar probeer de kinderen het zelf te laten doen. Ik geef ze wel tips.

Kom jij ook tijd tekort? er staat zo'n 45 minuten voor,maar ben elke dag wel een bijna anderhalf uur bezig. Dit vind ik wel jammer, want ik heb bijna geen tijd om andere dingen met ze te gaan doen, terwijl ik zoveel leuke ideeen heb.

Cindy, welke groep heb jij eigenlijk?

• Cindy

Ik heb groep 6. Ik help ze ook met de vragen en opdrachten. Ik ben er ook meer dan 45 minuten mee bezig. Het duurt al snel een tot anderhalf uur.