Deeltijd PABO?

• Joris

Hoi, Ik ben Joris en zit in het 2e jaar van Onderwijsassistent, ik ben (zoals velen) van plan om na deze opleiding de pabo te gaan doen. Nu hoor ik van verschillende mensen dat mogelijk is om een deeltijd pabo te doen en de rest van de tijd vol te maken met werk als onderwijsassistent. Wie kan me daar wat meer over vertellen, wat je bijvoorbeeld verdiend dan? En of de pabo dan heel anders is? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes Joris

• Corine de Jong

Hoi,

Ik heb ook eerst onderwijsassistent gedaan en ben daarna de deeltijd pabo gaan doen. Je mag bij ons een jaar verkorten, als je onderwijsassistent bent.

Wat ik wel weet is dat t heel moeilijk is om een baan als oa'er te vinden. Ik ben ook wat anders gaan doen als werk.

Wat op alle scholen zal zijn (je wordt trouwens niet op alle hogescholen toegelaten tot de deeltijd) is dat je als deeltijder heel zelfstandig en met discipline moet werken.

Bij meer vragen hoor ik het wel!

Succes

• Joke

Deeltijd PABO voor onderwijsassistente kun je op meerdere PABO's volgen.

Wel even eerst informeren, want het is niet overal mogelijk.

Op de Theo Thijssen academie ( Hogeschool Utrecht) is dit wel mogelijk.

Dan kun je de DAVVO ( dag- avond variant verkorte opleiding) volgen. Dat is 3 jaar.

Een baan als onderwijsassistent zal je wel zelf moeten zoeken en daarnaast moet je natuurlijk ook rekening houden met 1 stage dag per week en in het laatste half jaar 2 dagen per week.

Bij deze opleiding ( TTA) mag je twee keer op je eigen school stage lopen ( twee keer een half jaar of 1 keer een jaar).

Wellicht is dit op meerdere PABO's ook mogelijk.

Joke