Ideeënboek Geschiedenis

• Nicky

Hallo allemaal,

Ik ben 1e jaars Pabo-studente en ik moet voor geschiedenis een ideeënboek maken met daarin 10 verschillende werkvormen te gebruiken voor kleuters bij tijdbeleving (liedjes, werkbladen, versjes, verhaaltjes, spelletjes, etc.) Nu heb ik al op alle lesideeënsites van pabo.startpagina.nl gekeken maar ik kan niet echt iets vinden.

Ik zou het heel erg leuk vinden als jullie mij daarbij kunnen helpen. Je kunt het mij mailen of hierop zetten.

Bij voorbaat dank

Nicky

• Juf Sandra

Kijk eens in een geschiedenis methode of denk bijvoorbeeld aan een les waarbij je foto's van jezelf meeneemt en je laat die door de kinderen in de goede volgorde leggen. Van oud naar nieuw of andersom! Voor kinderen in geschiedenis een raar begrip, probeer uit te leggen dat alles wat ze doen tot de geschiedenis behoord. Denk bijvoorbeeld aan een verjaardag om de geschiedenis van een kind te bespreken. Hoe is dat begonnen en praat met de kinderen over opa en oma, wat hebben die allemaal meegemaakt. Ik hoop dat er iets aan hebt!

Groetjes van Sandra

• patricia

je kunt ook es op www.basisonderwijs.startpagina.nl kijke

en dan onder het kopje onderwbouw

en ik geloof dat je es in de klapper van koekeloere kunt kijke daar staan ook leuke ideetjes in maar dat weet ik niet zeker.

succes p