hallo,
ik werk op het speciaal basisonderwijs en wij hebben zo een soort systeem.
we hebben alle ontwikkelingsmaterialen ingedeeld op ontwikkelingsgebieden. elk ontwikkelingsgebeid hebben we een kleur gegeven. zowel een stikker op het materiaal als een stikker op de kast (dan weten ze waar ze het materiaal moeten pakken en opruimen).
we hebben ook mapjes per kind waar al de materialen met een gekleurd tapblad van elkaar gescheiden zijn. elk materiaal staat vermeld in het mapje met daarachter allemaal lege hokjes. in die hokjes vermelden we (leerkrachten) de datum wanneer het kind met het materiaal gewerkt heeft en hoe het is gegaan in steekwoorden. daarna kleuren we het hokje niet als het niet goed is gegaan. half als het aardig ging maar nog wel aandacht vraagt en we kleuren het helemaal als het onderdeel van het materiaal goed is gegaan. zo heb je een goed overzicht hoe dat dus verloopt. je weet dan ook welk materiaal wanneer en hoe is gegaan. je kan daarbij ook een kaart maken per week waarop matieralen afgebeeld staan. de kinderen moeten die week die materialen doen. hebben ze het gedaan dan streep je het af op de kaarten met het proces erbij en schrijf je op een geschikt moment in het mapje op hoe het is gegaan.
als je nog vragen hebt of nog meer info wil dan hoor ik het wel.
succes in elk geval
groetjes kim