Wie heeft er een leuk, sprankelend idee voor de aankomst van Sint dit jaar? Of wat bleek een succesvol idee het afgelopen jaar?
Laat het me maar weten!
Uit mijn eigen basisschooltijd weet ik nog dat wij sinterklaas moesten gaan zoeken. De sint was onderweg naar de school de weg kwijt geraakt en stond nu ergens met pech in de buurt. De kinderen moesten sinterklaas gaan zoeken. De weg die wij moesten lopen werd bepaald door het oplossen van raadsels. Nu zou het leuk zijn om de sint te laten bellen met een mobiel om zo deze raadsels door te geven. Te denken valt aan: Ik ben langs een donker huis gereden met 6 ramen en een plat dak.
De kinderen moesten om zich heen kijken naar dit huis en er naartoe lopen. dan kwam weer een nieuwe aanwijzing. Onderweg lagen ook spullen die de sint was verloren….
Leuk verhaal;
De pieten waren s'avonds al naar school gegaan. Om alles in orde te maken voor sinterklaas. Een piet was kwijtgeraakt. Sinterklaas komt snel en alles moet nog in orde gemaakt worden! Laat de kinderen helpen! En laat ze raadsels oplossen over waar de piet is gebleven.
Uiteindelijk komt sinterklaas en is alles in orde. Nu is het tijd voor de pieten om de juttezakken met pepernoten te vullen. Ze halen de (hele grote) doos met pepernoten naar binnen.
Als de doos met pepernoten naar binnen komt (hardstikke zwaar) Zit daar een hele dikke piet in, en die heeft alle pepernoten opgegeten. Maar omdat ze zo goed gewerkt hebben komen er nog meer pepernoten.
Twee jaar geleden heeft er ruim een week lang een piet op school
's nachts geslapen. In de gang lag een slaapzak en wat spulletjes. Aan een haakje hing zijn pyjama.
Ieder kind had het erover.
De laatste dag kwam de sint wat later met het verhaal dat hij één piet al een tijdje kwijt was en ze die al een hele tijd zochten. Of de kinderen wisten waar die piet was gebleven. Misschien hadden ze hem wel gezien.
aan het haakje hing nu een pietenpak en niet de pyjama dus er was iets goed mis.
deze piet was gaan slaapwandelen en werd kort erna wakker op het dak van de aanbouw. Die toetjes. Heerlijk gewoon toen ze zagen welke piet al die tijd al op “hun” gang lag te slapen.
liesette :-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?