Les BVO de romeinen

• anne

Hoi allemaal,

Ik ga in groep 7 een blok geschiedenis lessen geven over de romeinse tijd. nu wil ik ook mijn stageopdracht voor beeldende vorming in dit onderwerp inpassen.

Wie heeft er leuke ideeen voor beeldende vorming met het onderwerp de romeinen??

Alvast bedankt!

• Diana

Hoi Anne,

Er bestaat een boek Levend Verleden over de Romeinen. Die heb je ook van het oude Egypte, Middeleeuwen etc. Die is ook in de bieb te leen. Daarin staan ook leuke opdrachten. Wat ik mij kan herinneren is dat er kleding, schoeisel, schilden etc in stond die je kan maken. Is niet zoveel werk.

Misschien kan je de kinderen kijkdozen laten maken of huizen/tempels of zo`n arena ( heet anders geloof ik ).

Op www.schoolplaten.com staat onder geschiedenis plaatjes die je dan misschien kan gebruiken voor die kijkdozen of iets anders.

Ik denk dat je de plaatjes wel moet verkleinen, maar dan moet je maar even kijken.

Verdere ideen schieten mij nu even niet te binnen.

Suc6 met je les.

• Diana

Oja en misschien kan je een grote wandplaat maken over de Romeinse tijd.

Of sieraden die in de tijd van de Romeinen werd gedragen.

• Yvonne

Hoi.

Ik heb dit samen met mijn duo ook gedaan, wij zijn gaan mozaieken. we lieten de kinderen een ontwerp van papier maken, vervolgens de steentjes van Das klei (wordt vanzelf hard). toen de steentjes verven met raamverf (dit gaat glimmen). Dan een plankje om de steentje op te plakken naar het ontweerp op papier. Voegen en klaar. ( ik heb volgens mij ook nog alle bevo basisplannen)

• anne

Klinkt leuk, wil je ze eens mailen?/ Dan kan ik er misschien iets mee. Alvast bedankt!

• Ginkgo1

Re: Les BVO de romeinen

Gepost door: Ginkgo1

Datum: 10/04/2009 08:26

Gebruik papier mache en ijzerdraad om bijvoorbeeld strijdkleding te maken, of een Romeins gebouw als maquette neer te zetten

Veel succes

• Rosemarijn

Heel leuk idee!

Zou je het idee ook naar mij willen mailen. Zou het ook graag gebruiken!

Groetjes!