Hoi Marlies.
Tja, of de PABO moeilijk is? Dat is voor iedereen anders. Het is een hoop werk, dat wel.
Ik heb geen moeite met spelling. Op de PABO Alkmaar ( misschien ook wel op andere of alle PABO`S ) krijg je toetsen met zinnen en daarin is een woord onderstreept en jij moet zeggen of het goed of fout gespeld is.Ook wordt er bijv gevraagd of de komma op de juiste plaats staat etc.
Je zou zeggen niet al te moeilijk toch? Ik heb hem pas in het laatste blok van het eerste jaar gehaald, ondanks ik toch goed in taal ben.
De norm ligt nogal hoog, is mijn mening. Je krijgt 100 zinnen en daarvan moet je 66% hebben, dat is voldoende. Het wordt berekend door de goed min foutscore. Met spelling gaat het dus om voltooid deelwoord, d-tjes en t-jes, vt, tt, pv etc.
Ik zou zo gauw geen site weten waarop je dat kan zien.
Ik zelf heb ook moeite met rekenen. Het is rekenen op groep 8+ niveau. Het stomme is juist dat iedereen dat al op de basisschool heeft gehad, maar dat dat nu juist weer een struikelblok is geworden. Toen kon ik het, nu niet meer. Ik moet er gewoon weer in komen. Je krijgt er begeleiding in, al vind ik dat je daarin nog beter begeleidt mag worden op de PABO.
Een site met vergelijkbare toetsen kan je vinden op :
http://student.hs-ipabo.edu/vakken/rekenen/gecijferdheid/welcome.htm
In het eerste jaar moet je minstens 25 punten halen voor rekenen wil je door kunnen gaan naar het tweede jaar. Een voldoende heb je als je 34 punten hebt behaald.
Ik heb nu nog steeds 25 punten. En moet dit jaar dus aan die 34 punten zien te komen. Op de bovenstaande site staan toetsen waar ik veel aan heb om te oefenen.
Ik hoop dat ik een beetje antwoord op je vraag heb kunnen geven.
Ik moet je wel zeggen dat de PABO wel een hele leuke opleiding is.
Ik wens je verder suc6 met je keuze.
Grtz Diana