PABO moeilijk?

• marlies

beste allemaal,

mijn vraag is dus, is de pabo moeilijk?ik wil graag de pabo gaan doen maar mijn nederlands laat nogal te wensen over. (vooral de D en Tjes) heb al eens een HBO opleiding (propedeuse)gedaan en heb daar alles van gehaald maar niet mijn nederlands!

ik vraag me ook wat ze betreft het vak rekenen van je verwachten, is dat wat de kinderen in groep acht krijgen? of gaat dat nog verder(procenten en wortel trekken?)

is namelijk ook niet een van mijn sterkste punten……

wie van jullie had/heeft dit ook en is toch met de pabo gestart? hoe gaat het nu?

als jullie een site weten met vergelijkbaren toetsen als op de pabo zodat ik een beetje een idee kan krijgen, zou ik dat graag horen!!!

oja ik werk al 4 jaar als onderwijs ass.

groetjes marlies

• Diana

Hoi Marlies.

Tja, of de PABO moeilijk is? Dat is voor iedereen anders. Het is een hoop werk, dat wel.

Ik heb geen moeite met spelling. Op de PABO Alkmaar ( misschien ook wel op andere of alle PABO`S ) krijg je toetsen met zinnen en daarin is een woord onderstreept en jij moet zeggen of het goed of fout gespeld is.Ook wordt er bijv gevraagd of de komma op de juiste plaats staat etc.

Je zou zeggen niet al te moeilijk toch? Ik heb hem pas in het laatste blok van het eerste jaar gehaald, ondanks ik toch goed in taal ben.

De norm ligt nogal hoog, is mijn mening. Je krijgt 100 zinnen en daarvan moet je 66% hebben, dat is voldoende. Het wordt berekend door de goed min foutscore. Met spelling gaat het dus om voltooid deelwoord, d-tjes en t-jes, vt, tt, pv etc.

Ik zou zo gauw geen site weten waarop je dat kan zien.

Ik zelf heb ook moeite met rekenen. Het is rekenen op groep 8+ niveau. Het stomme is juist dat iedereen dat al op de basisschool heeft gehad, maar dat dat nu juist weer een struikelblok is geworden. Toen kon ik het, nu niet meer. Ik moet er gewoon weer in komen. Je krijgt er begeleiding in, al vind ik dat je daarin nog beter begeleidt mag worden op de PABO.