fijne motoriek

• Marloes

hallo, wie kan mij helpen??? ik heb een leerling in de klas (groep 3) die zijn fijne motoriek nog niet voldoende heeft ontwikkeld voor zijn leeftijd. vooral met schrijven van de letters e, t en n heeft hij moeite. hoe kan ik hem het beste helpen? wie heeft nog leuke en praktische tips om met name deze letters te oefenen??

alvast bedankt.

• Hanneke

Hoi,

ik weet niet of je je daar nu al echt zorgen om moet maken, (misschien maak je je ook wel geen zorgen :-) maar wat ik met schrijven altijd doe: ik vergroot de bladzij van het schrift op A3 formaat. Die ga ik eerst met de kinderen schrijven. Dan hebben ze die letter een beetje in de vingers en daarna (een volgende les) doen ze hem in het gewone schrift. Hierdoor oefenen ze hem dus dubbel en hebben ze zelf ook het idee dat het goed gaat.

succes

• Marloes

het is voor mijn studie. ik moet een handelingsplan maken en daarom zoek ik leuke dingen

wel bedankt voor je reactie en tips (dit idee had ik al, maar in ieder geval fijn dat je helpt)

• Hanneke

deze heb je dan vast ook al: je hebt bij heel veel methodes voorbereidende schrijfoefeningen: rook tekenen uit een schoorsteentje, regen, kaboutersprongetjes. Dit zou je naast zijn ‘gewone’ schrijfwerk kunnen doen.