Herfstboom

• Linda

Ik wil voor groep 5 een grote herfstboom gaan maken, waar zij zelf aan mee moeten werken. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

En eventuele ideeen om de boom te bekleden.

Groetjes Linda

• willeke

Wat erg leuk is om met wc rollen een boom te maken. De stam van de boom kun je maken van een groot stuk karton of meerdere stukken aan elkaar en dan de takken kun je maken van wc rollen. Die kun je dan nieten aan eentouw…en dan het touw verbinden met het plafond. Zo ontstaat er een leuke boom. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt..

Linda schreef:

>

> Ik wil voor groep 5 een grote herfstboom gaan maken, waar zij

> zelf aan mee moeten werken. Heeft iemand een idee hoe ik dit

> het beste aan kan pakken?

> En eventuele ideeen om de boom te bekleden.

>

> Groetjes Linda

• manon

Je kan de boom ook helemaal van wc-rollen maken. Je maakt hele lange rijen bruingeverfde rolletjes. 3 of 4 rijen. Deze draai a.h.w. om elkaar heen en dan heb je een stam. Boven gaan ze uit elkaar als takken. Dan blaadjes erin en klaar. In de lente kan je bloemen bij doen.

Succes

manon

• patricia

je kunt er ook blaadje s aan maken

laat de kinderen bladeren meenemen. laat ze drogen en rijg ze dan aan een vissersdraadje zo krijg je een slinger waar je de boom mee kunt versieren,

je kunt er ook een biologie les van maken door de kinderen de namen van de bladeren te vragen