Hallo!!!
Ik ben een eerste jaars student en ga donderdag voor t eerst naar mn stageschool!
Ik kom voor de bovenbouw! Heeft iemand voor mij misschien nog een leuke tip voor een soort kennismaking???
groetjes maike
Hoihoi…
Mijn eerste stagedag heb ik een kennismakingsspel gedaan in groep 7/8 mbv drama. Het is best moeilijk om deze activiteit te doen maar als hij lukt is hij echt super!.
Je stelt je voor en neemt daarbij een emotie of houding aan die bij je past. Je doet dit voor aan de kinderen die je in een kring laat zitten. Als je zenuwachtig bent ga je dus beetje door de kring lopen en vertellen wie je bent en waarom je zenuwachtig bent etc.. Daarna komen de kinderen een voor een aan bod. Als ze verdrietig zijn/ stoer/ verliefd alles mag. De kinderen moeten dan proberen zo'n houding/gevoel aan te nemen en dan vertellen wie ze zijn en waarom ze daarvoor kiezen… een voorbeeld: Een meisje van 12 (L.) is al een tijdje verdrietig over het verlies van een familielid. Wat haar karakteriseert op dit moment is dus verdriet. Zij vertelt met een verdrietige houding/ stemming wie ze is en waarom ze voor dit gevoel kiest. Het is een moeilijke oefwening voor de kinderen maar als je een beetje een hanteerbare stageklas hebt moet het lukken. Succes!
Groetjes Lieke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?