1e stagedag groep 4

• kim

volgende week begint mijn eerste stage in groep 4. Heeft iemand leuke ideetje om me voor te stellen en verder kennis te maken met deze groep ( misschien eerst kort voorstellen en dan een leuk spelletje) zodat zij een een beetje aan mij kunnen wennen en ik aan hun1

• Lieke

Hoi Kim…

Een paar ideetjes…

- Ik heb zelf vorig jaar in groep 4 stage gelopen en ik ben toen begonnen door mij zelf voor te stellen. Daarna mochten de kinderen mij vragen stellen maar voor iedere vraag die ze mij stelde, stelde ik de kinderen een vraag terug.

- Afgelopen jaar ben ik begonnen door in een kring tye gaan zitten mezelf kort voor te stellen en daarna mag ieder kind vertellen wat ze afgelopen weekend gedaan hadden. Hierdoor krijg je heel veel informatie over wat de kinderen zoal in de weekenden doen, de verschillen tussen de kinderen en de leefwereld.

Veel succes…

Groetjes Lieke

kim schreef:

>

> volgende week begint mijn eerste stage in groep 4. Heeft

> iemand leuke ideetje om me voor te stellen en verder kennis

> te maken met deze groep ( misschien eerst kort voorstellen en

> dan een leuk spelletje) zodat zij een een beetje aan mij

> kunnen wennen en ik aan hun1

• femke

Een studiegenootje van me had een erg leuk idee;

Neem een mandje mee naar school met daarin voorwerpen waarbij je iets over jezelf kunt vertellen. Bijvoorbeeld een pluche kat als je echt een kat hebt en daar wat over wilt vertellen. Een balletschoen als je op ballet zit of een foto van het paard waar je op lest, je lievelingssnoepjes, een zakdoek in je lievelingskleur dat soort dingen. Je kunt via een van te voren bedacht systeem het mandeje door de kring laten gaan en om de zoveel tellen o.i.d. laten stoppen (of d.m.v. muziek zoals bij stoelendans end.). Het betreffende kind haalt dan iets naar keuze uit het mandje, en jij verteld het verhaal erbij.

succes

gr. femke