Hallo Sanne,
Ik wil wel graag reageren op je bericht met als doel je op weg te helpen.
Als eerst wil ik zeggen niet zenuwachtig zijn!!
Probeer juist jezelf te zijn(altijd) voor het geval dat je alleen maar toneel staat te spelen.
De kinderen op welke leeftijd ze ook zijn voelen dit vaak aan!
Ik neem aan dat je bedacht hebt om een week vooraf je stageweek langs de school gaat voor een kennismakingsgesprek en de stageopdrachten te bespreken voor de komende dagen.
Op een 1e stagedag van je stageperiode(maak niet uit of je 1e jaars of laatste jaars student bent) maak je vaak eerst kennis met de kinderen met als doel contact krijgen en de kleintjes een veilig gevoel te geven.
Ten tweede waar je aan denkt op zo' n dag is welke lessen er worden aangeboden en op welke manier.(je kan dan ongeveer inschatten hoe de kinderen een beetje in elkaar zitten, de woordenschat van de kinderen zijn, zodat je jouw lessen kan aanpassen op hun niveau).
1 ding moet je niet vergeten te vragen aan je mentor/mentrix: Wat verwacht u van mij als een stagiaire?(Geef hem/haar het gevoel dat je open staat voor kritiek en behulpzaam bent).
Op een 1e stagedag hoef je geen lessen te geven, de kinderen helpen met hun werkjes, praatjes erover maken, begeleiden en zelfs meedoen met de activiteit vb: rollenspel zou zeker heel leuk zijn.
Hou wel altijd de rest van de kinderen in de gaten!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes!
Groeten Alev