Trouwen en de kinderen dan?

• lies

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ga 20 mei 2005 trouwen.

Nu werk ik zelf op een protestant christelijke school. Al zitten er wel heel veel allochtonen op (ongeveer 95 procent) Nu ga ik zelf ook in de kerk trouwen. In principe vind ik het leuk om de kinderen ook bij de kerkdient te hebben (al zullen misschien niet alle kinderen komen i.v.m geloof) Wie heeft er leuke ideeen om kinderen te betrekken bij een trouwerij van hun juf? Maar misschien heeft iemand ook wel ideeen om kinderen te betrekken bij een kerkdienst. Ik heb zelf groep 1/2.

Na de kerkdienst wil ik een kinderreceptie houden

Alle ideeen zijn welkom.

Alvast superbedankt.

Groetjes Lies

• sandra

Hallo,

Misschien kan je in de klas er al aandacht aan besteden. Dit te combineren met een leuke drama les of themales.

Ik heb gemerkt dat de kleuters best bezig zijn in hun hoofd met trouwen e.d.

Sandra

• irma

Mijn dochter zat zelf bij een kleuterjuf die ging trouwen. Zij had in haar kleutergroep een echte trouwhoek ingericht met een bruidsmeisjesjurk, een sleep en een hoge hoed (eventueel deftig jasje voor de heren). Aan een bepaalde wand had ze de trouwfoto's van de ouders van de kinderen (of opa's en oma's of foto's waarop de kinderen als bruidsmeisje/- jonker stonden) gehangen. Op de tafel ervoor lagen allerlei dingen die de kinderen hadden meegebracht, waarvan ze dachten dat de juf die nodig zou hebben op haar trouwdag -> mooie sieraden, een deftig stuk papier met mooie krulletters, een mannetje en vrouwtje voor op de taart. Ze hadden er een trouwtaart (veel verdiepeingen!!) en een bruidsboeket bij geknutseld. Het zag er geweldig uit. Samen met een nichtje van de bruid hadden de kinderen twee liedjes voor in de kerk ingestudeerd. De kinderen hadden allemaal witte t-shirts aan en witte strikken in het haar, zag er erg schattig uit. Veel plezier in ieder geval, misschien kun je hier alvast iets mee.

Irma

(inmiddels ook zelf juf)

• Melita

Tijdens mijn stage heb ik ook eens een trouwhoek ingericht. De kinderen vonden het prachtig!

'K heb zelf een mini-bruidsjurk en mini-trouwpak gemaakt, een gastenboek waar alle kinderen hun naam in konden schrijven, bruidsboeket, bruidstaart gemaakt van piepschuim, een ‘wensdoos’ waarmee de kinderen wenskaarten/trouwkaarten/uitnodigingen mee konden maken, een bruidstaart van hout in punten verdeeld zodat deze ‘gegeten’ kon worden, een beautycase met wat make-up/schminck en spiegel, extra mooie verkleedkleren voor de gasten enz.

De hoek zelf heb ik gedecoreerd met witte tule, witte papieren duifjes en witte ballonnen (zoals een echte trouwkapel) mijn eigen trouwjurk heeft op een paspop in de klas gestaan en na een aantal weken kwam daar nog trouwkleding van enthousiaste ouders bij.

Er kwamen zelfs mensen uit andere klassen kijken!