rekenen en nederlands

• Sylvia

Hoi allemaal,

Ik moet dit jaar mijn eigen vaardigheid rekenen en nederlands halen anders moet iks toppen met de opleiding. Heeft iemand ideeen om te oefenen of sites op internet zodat ik daarmee kan oefenen, alvast bedankt!

Groetjes, Sylvia

• femke

4-jarige variant

In de 4-jarige variant staat een aantal eigenvaardigheidsvakken op het programma, namelijk: rekenen eigen vaardigheid, spelling en grammatica. Hiervoor zou je het volgende al kunnen voorbereiden:

Doorwerken van een boek over spelling M. Klein, Praktische cursus nieuwe spelling 2001, 3e druk, ISBN 9001471951 . Dit boek staat ook op de boekenlijst van de PABO. De stof uit het hele boek is tentamenstof voor het vak spelling.

Doorwerken van spelling, grammatica-programma's van een basisschoolmethode van een groep 7 en 8. Je vraagt bv bij een school uit de buurt of je wat dingen over spelling op het niveau van groep 7 en 8 kan lenen of kopieren en werkt dit vervolgens door. Ook kun je software van een basisschool gebruiken.

Schaf bij onze syllabuswinkel in de Hogeschool (Saxion IJselland Deventer)of bij een boekhandel spelling- en grammaticasoftware aan (cd-rom of diskette). Bij de Hogeschool zijn een 3-tal diskettes te koop voor €7,50 per stuk. In een boekhandel kun je software van bijvoorbeeld uitgeverij Edurom bestellen.

Rekenen eigen vaardigheid

Doorwerken van rekenboekjes groep 7 en 8 van een basisschool.

Bestuderen van het boek F. Goffree, Wiskunde/didactiek, Rekenvaardig, Wolters-Noordhoff, 3e druk, ISBN:9001346707. Dit boek is niet verplicht op de Pabo maar wel aanbevolen als je eigen vaardigheid rekenen aan de zwakke kant is.

Op de site www.fi.uu.nl/rekenweb staan aardige rekenoefeningen die je zou kunnen doen.

succes,

gr. femke

• Aline

Bedankt,

Gr.Mic