welke Pabo, welke stad?

• Ellen

Hoi hoi,

Ik zit nu in mijn laatste jaar van de SPW en ik wil hierna de PABO gaan doen. Ik woon vlak bij Venlo maar daar wil ik echt niet heen. Ik zat de denken aan de PABO in Nijmegen of Arnhem of Maastricht? Ik wil graag een goede studie maar een leuke stad vind ik ook heel belangrijk. Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over de PABO in Nijmegen/Arnhem/Maastricht en de stad??

Of hebben jullie nog leuke tips of ervaringen?

Alvast bedankt..!

Liefs Ellen

• Denise

Hoi Ellen,

Ik heb ook spw gedaan. De vierjarige opleiding. Ik ben ook begonnen met de pabo, de driejarige opleiding. In Maastricht kan je die niet doen, je wordt dan doorverwezen naar Heerlen. De opleiding OAD. Ik kan je nog niet veel vertellen want ik heb pas één week achter de rug.

Veel succes met je keuze!

Liefs DeniseEllen schreef:

>

> Hoi hoi,

> Ik zit nu in mijn laatste jaar van de SPW en ik wil hierna de

> PABO gaan doen. Ik woon vlak bij Venlo maar daar wil ik echt

> niet heen. Ik zat de denken aan de PABO in Nijmegen of Arnhem

> of Maastricht? Ik wil graag een goede studie maar een leuke

> stad vind ik ook heel belangrijk. Kunnen jullie mij misschien

> iets meer vertellen over de PABO in

> Nijmegen/Arnhem/Maastricht en de stad??

> Of hebben jullie nog leuke tips of ervaringen?

> Alvast bedankt..!

> Liefs Ellen

• Lieke

Hoi..

Ik zit nu in het tweede jaar van de pabo in nijmegen.

Het is een leuke school, maar je moet wel overal zelf achteraan.

Je kunt in Nijmegen de verkorte opleiding doen, maar ik heb van een aantal vriendinnen gehoord dat dit erg zwaar is. Veel van hen zijn ook teruggegaan naar het 1e jaar om het zo allemaal wat rustiger aan te kunnen doen.

De voltijdopleiding is echter heel goed te doen, je doet alles rustig aan, hebt veel vrij op de 1e periodes in 1e jaar na en je hebt veel stage

Kortom: Een gezellige stad, leuke school, goede voltijdopleiding, maar rrn zware verkorte opleiding

Ik hoop dat je iets aan mijn informatie hebt tijdens het maken van je keuze!

Groetjes Lieke