Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar muziekcd's om mee te werken in de klas. Voor groep 7 leeftijd ongeveer. Liedjes die de kinderen mee kunnen zingen.
Als je iets leuks weet, laat het me dan weten.
Bedankt!
Er is een hele leuke muziekbundel: Eigenwijs. Hierin staan liedjes voor alle groepen, ook voor groep 7-8.
Er is een cd-box bij met 5 cd's. Er zijn een aantal liedjes uit het hele boek gekozen. Daar hebben ze het hele lied gezongen, inclusief een karaoke versie van dat lied. Nadeel is dat niet alle liedjes uit het boek erop staan, maar de liedjes die er op staan hebben een hele leuke begeleiding.
Er is ook een instructie-cd bij. Hierop staan wel alle liedjes uit het boek, maar dan alleen het eerste couplet en het refrein. En die liedjes zijn voorzien van een minimale begeleiding.
Kijk eens op www.meestersinmuziek.nl. Daar kun je het boek en de cd's volgens mij ook bestellen. In een boekhandel is het boek tegenwoordig ook te vinden.
Succes! Groetjes, Ellen.
Hoi Alet,
De kinderen uit mijn groep zijn heel erg enthousiast over de liedjes van liedmachien. Het is door schooltv uitgegeven en dus ook op die website te vinden.
www.schooltv.nl
Hier staan eventueel ook allerlei lesideeen bij om naar aanleiding van de liedjes te doen.
De muziek staat op de website. Ik heb het via de geluidsboxjes op een cassetterecorder opgenomen. Slechte kwaliteit maar wel leuk. Heeft iemand misschien tips om het op cd te branden vanaf de computer??
In de methode Muziek moet je doen voor groep 7 staan ook erg leuke liedjes. Misschien te vinden op de pabo??
Veel plezier.
Groetjes Melanie
Bedankt allemaal voor de goede reacties!
De cd's van eigenwijs heb ik inmiddels besteld.
Nog een vraagje over Liedmachien.
Ik zag op een site dat je dit ook voor groep 6/7 en 8 hebt, daar zitten ook een soort kunstlessen bij. Bedoel je dit? Dant weet ik of dit de moeite waard is om te bestellen.
Bedankt,
Groetjes alet
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?