Help! stage groep 4

• kim

Ik ben eerste jaars Pabo student en heb net te horen gekregen dat ik mijn eerste stage ga lopen in groep 4.

Hebben jullie nog tips voor deze groep? wat is hun belevingswereld en wat leren ze zoal in groep 4? verder is alle informatie over groep vier welkom bv websites waar ik lesideen kan vinden of voorleesboeken. Alvast superbedankt

• femke

Hoi Kim

Wat je vooral niet moet doen is in paniek raken. Laat het eerst eens lekker over je heen komen. De eerste dag/dagen ga je wat kijken en een beetje meehelpen daar waar kan. Al doende word je echt duidelijker wat de kinderen te doen staat in groep 4. Probeer (zéker in het begin) niet te veel te ‘moeten’ en geniet van wat je ziet en meemaakt. Kijk ook eens rustig in de mthoden die worden gehanteerd op jouw stageschool.

En verder…

voor lesvoorbeelden/suggesties zou je eens een kijkje kunnen nemen op b.v.

www.lesidee.nl

www.kiknet.nl

www.vierwindstreken.com/lessuggesties.html

www.speelzolder.nl

www.sunside.nl/users/digijuf

www.ontdekplek.nl

www.kennisnet.nl

http://kleurplaat.startpagina.nl

www.knutselidee.nl

Heel veel succes, en vooral een fijne tijd!!

gr. femke

• Hanneke

hoi Kim,

ik sluit me aan bij femke. Laat het lekker over je heen komen. Ze verwachten heus niet van je dat je gelijk voor de klas springt en heel veel les gaat geven! Over de belevingswereld van groep 4: ga 5 minuten tussen ze zitten en je past je niveau gelijk aan bij ze.

Heel veel plezier op je stage, hoeveel stage moet je lopen? en hoe lang achter elkaar?

groetjes

• kim

ik moet 20 weken lang 1 dag in de week stage lopen. Heb er echt heel veel zin in.

• manon

Groep 4 is denk ik heel erg leuk om mee te beginnen.

De kinderen vinden het vaak heel erg leuk dat er nog een juf bij hen in de klas komt, zeker op deze leeftijd.

Ga inderdaad eerst eens kijken hoe alles gaat. Misschien kan je de eerste dag tijdens het melkdrinken al een keertje voorlezen. En loop vooral lekker langs de groepjes als de kinderen bezig zijn met hun werk.

Het is een heel leuk jaar groep 4; ze zijn nog jong en speels, maar je kan wel leuke lessen met de kinderen doen.

Succes

Manon

• Ellen

In groep 4 gaan ze de tafels leren!

• Juffie Renske

OOk krijgen ze vaak de eerste spellingsregels aangeboden. BIj rekenen gaan ze over het eerste tiental heen en leren ze idd de tafels zoals ellen al zei.

Taal is vaak begrijpend lezen wat er aan bod komt.

Ook leren ze met schrijven veelal de hoofdletters.

Al met al een leuke groep om te doen, je kunt goed met de kinderen praten en het blijft leuk om telkens iets nieuws uit te leggen, en er dan ook voor te zorgen dat ze het snappen.

Succes, laat je het weten hoe het was?

Liefs Juffie Renske

• Bianca

Leuke groep, heb t drie jaar gedaan… hoofdletters leren, tafels… blijft leuk.