Help! stage groep 4

• kim

Ik ben eerste jaars Pabo student en heb net te horen gekregen dat ik mijn eerste stage ga lopen in groep 4.

Hebben jullie nog tips voor deze groep? wat is hun belevingswereld en wat leren ze zoal in groep 4? verder is alle informatie over groep vier welkom bv websites waar ik lesideen kan vinden of voorleesboeken. Alvast superbedankt

• femke

Hoi Kim

Wat je vooral niet moet doen is in paniek raken. Laat het eerst eens lekker over je heen komen. De eerste dag/dagen ga je wat kijken en een beetje meehelpen daar waar kan. Al doende word je echt duidelijker wat de kinderen te doen staat in groep 4. Probeer (zéker in het begin) niet te veel te ‘moeten’ en geniet van wat je ziet en meemaakt. Kijk ook eens rustig in de mthoden die worden gehanteerd op jouw stageschool.

En verder…

voor lesvoorbeelden/suggesties zou je eens een kijkje kunnen nemen op b.v.

www.lesidee.nl

www.kiknet.nl

www.vierwindstreken.com/lessuggesties.html

www.speelzolder.nl

www.sunside.nl/users/digijuf

www.ontdekplek.nl

www.kennisnet.nl

http://kleurplaat.startpagina.nl

www.knutselidee.nl

Heel veel succes, en vooral een fijne tijd!!

gr. femke

• Hanneke

hoi Kim,

ik sluit me aan bij femke. Laat het lekker over je heen komen. Ze verwachten heus niet van je dat je gelijk voor de klas springt en heel veel les gaat geven! Over de belevingswereld van groep 4: ga 5 minuten tussen ze zitten en je past je niveau gelijk aan bij ze.

Heel veel plezier op je stage, hoeveel stage moet je lopen? en hoe lang achter elkaar?

groetjes

• kim

ik moet 20 weken lang 1 dag in de week stage lopen. Heb er echt heel veel zin in.

• manon

Groep 4 is denk ik heel erg leuk om mee te beginnen.

De kinderen vinden het vaak heel erg leuk dat er nog een juf bij hen in de klas komt, zeker op deze leeftijd.