Een liedje voor het schrijven..

• Marije

Hallo allemaal,

Tijdens een stage in groep 3 was er een leerkracht die altijd een liedje zong m.b.t het schrijven. In dat liedje kwam de schrijfhouding aan de orde.

Weet iemand waar ik dit liedje kan vinden?

Ik wil het graag in mijn eigen groep gaan gebruiken.

Alvast bedankt!

Groetjes Marije

• juf

ik weet wel dat ze bij de kleuters bij hun schrijfmethode een cd hadden en daar stond een liedje op voor dat je gaat schrijven zodat de kinderen goed zitten… de methode heet pennenstreken

• Yvonne

Ik ken ook 2 schrijfliedjes.

Volgende week ga ik weer naar school………mocht je nog interesse hebben, laat het dan maar weten, dan kan ik het opzoeken voor je.

Het ene liedje was op de melodie van “de Zevensprong” en het andere liedje is op de melodie van “het grote meneer Cactuslied”.

• michelle

Hee, die liedjes zoek ik ook ! Yvonne, zou je ze aan mij door kunnen mailen ?? Ik zou er erg blij mee zijn!

groetjes,Michelle

mmos@kabelfoon.nl

• Sylvia

Hallo Yvonne,

Ik ben ook erg geinteresseerd in die liedjes. Zou je die mij kunnen mailen (sylviatuintjer@yahoo.co.uk) Als je interesse hebt in iets van mij terug, moet je het maar zeggen. (vakgebied en groep erbij vermelden, dan ga ik op onderzoek uit!)

• Marije

Hoi Yvonne,

Ik heb zeker interesse ;-)

Bedankt voor de moeite alvast!

Mijn email is: m.jacobsen@home.nl

Groetjes Marije

• juf

hoi

mij mag je ze ook mailen, als je dat zou willen doen.

alvast bedankt!!!

plommers@hotmail.com

groetjes

• Mischa

Misschien is het handig om de tekst gewoon te plaatsen op de forum, volgens mij vinden heel veel mensen het interessant!

• Hanneke

ja! ik heb er ook wel belang bij…

• juffie

Hallo allemaal,

Dit schrijfliedje heb ik in verschillende groepen 3 gebruikt en vinden ze hartstikke leuk! Het melodietje is op de zevensprong. En het werkt echt goed!! Veel plezier ermee.

Heb je wel gehoord van schrijven van schrijven

Heb je wel gehoord van schrijven ja,

ze zeggen dat ik niet schrijven kan, maar ik kan schrijven als geen ander kan.

(Dat is één) Schuif je stoel aan

(Dat is twee) Rechte rug

(Dat is drie) Voeten naast elkaar

(Dat is vier) Lange neus

(Dat is vijf) Schriftje schuin

(Dat is zes) Potlood vast

(Dat is zeven) En schrij-ven maar

Groetjes Marjon