Extra werk groep 6/7

• Ellen

Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar extra werk dat de kinderen zelfstandig kunnen doen als ze klaar zijn met het gewone werk. Ik dacht zelf aan een stencil pakketje met allerlei vakgebieden daarin verwerkt. Het is bedoeld voor groep 6 en 7. Wie weet iets waar ik het materiaal uit kan kopieren? Of waar ik het op internet kan vinden? Misschien heeft iemand iets om toe te mailen, dat kan ook.

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes, Ellen.

• manon

Ja, altijd lastig om extra werk te vinden voor snelle kinderen. Ik heb ook groep 7. Je kan natuurlijk taalstencils of rekenbladen uit de orthotheek kopieren. Voor goede rekenaars heb je bijv pluswerk. Dat zijn een soort wiskundige sommetjes.

Je kan ook een stelopdracht geven; schrijf een gedicht, vrij opstel, of een opstel waarin een aantal door jou opgegeven woorden in moeten voorkomen,…

Wat je ook als extra opdracht kan geven, is het maken van een klein werkstukje of een muurkrant.

Succes

groetjes manon

• Ellen

Hoi Manon,

Bedankt voor je reactie. Een aantal van je ideeen ga ik denk ik maar eens gebruiken. Het schrijven van een gedicht en het maken van een muurkrant vind ik erg leuk. En ik ga eens op zoek naar Pluswerk. Bedankt voor je ideeen.

Groetjes, Ellen.

• inge

Op de site van juf Hannah staat leuk keuzewerk voor groep 6. Er staan ook antwoorden bij, zodat ze het zelf na kunnen kijken:

http://members.home.nl/juf.hannah

• dina

Ik werk met mijn groep zelfstandig en heb een keuze kast in de klas. Zorg er met extra werk voor dat het niet meer van hetzelfde is. Er moet uitdaging inzitten. Dit vergt wat inzet en financiele middelen. Bij ons hebben we bijvoorbeeld piccolo maximo en veel ontdek opdrachten. Echte doe dingen (staan vaak wel voorbeelden in de praxis)

(ik heb overigens groep 7-8)

wanneer je meer wilt weten mail je maar.

• saddah

ik wi extra werk>:D<

• wajeeha

ik wil de vragen dat u na een week en boekje werk van groep 6 dan kan ik leren:?:o