verjaardags"kalender"

• susan

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een knutselidee voor kleuters wat kan dienen als verjaardagskalender. Ik wil de werkjes naast elkaar ophangen in een lange rij op volgorde van jarig zijn.

Het liefst wil ik er ook een foto van de kinderen op doen en moeten de kinderen er zelf ook iets aan kunnen doen.

Wie weet er nog iets leuks?

Alvast bedankt!

• Juf Annemarie

Wat dacht je van een trein?

In de loko mag jij als juf, daarna in wagentjes de kids.

Groetjes Juf Annemarie

die het morgen met haar inval klas gaat makensusan schreef:

• kim

ik weet niet of je klas een bepaalde naam heeft maar ik gebrukte onze naam van de klas (apen) als idee. ik heb een boom op het raam geverfd en de aapjes van papier gemaakt. daarop de foto's van de kinderen geplakt met hun verjaardag eronder.

je kan de kinderen ook zelf op een groot a4 vel een taart laten maken van stroken en dan het aantal kaarsjes erop zo oud ze worden dit schooljaar. op de taart kun je hun naam en de datum zetten.

succes ermee

groetjes kim

• Hanneke

een rups met heel veel stukjes lijf

• lieve

kippegaas omhoog hangen in repen, voor elke leeftijd die er in de klas voorkomt één (kan ook iets anders zijn) elke kleuter maakt zijn eigen spinnetje (of lieveheersbeestje of,…) en hangt hem bij de juiste leeftijd, als hij jarig is mag zijn spinnetje verhuizen naar de volgende…

groetjes