informatie opleiding PABO!

• kim

Hallo,

ik heb mbo spw gedaan. ik ben deze opleiding gaan doen omdat ik graag op een kinderdagverblijf wilde gaan werken, maar toen ik daar eenmaal stage liep, miste ik toch al snel de uitdaging. mijn volgende stage was in het speciaal onderwijs. dat was super dus toen ik klaar was ben ik als klasassistent begonnen op het speciaal basisonderwijs en ben ik gegroeid naar onderwijsassistent en nu dus de pabo erbij.

ik weet dat je ook de versnelde opleiding hebt voor onderwijsassistent maar ik heb geen idee wat voor vooropleiding je nodig hebt en hoelang deze opleiding duurt.

succes!

groetjes kim

• Judith

Hoi Kim en Hanneke!

Allebei nogmaals bedankt voor jullie informatie! Ben (mede door jullie informatie) tot de beslissing gekomen dat ik niet de pabo ga doen, maar dat het waarschijnlijk spw3 gaat worden op het Albeda College in Rotterdam (geen hbo maar mbo). Deze opleiding kan namelijk in deeltijd worden gedaan (1 dag naar school en 3 dagen werken bij een erkend leerbedrijf: alleen moet ik die nog zien te vinden…). Deze opleding spreekt mij juist aan omdat hij 2 tót 3 jaar duurt (pabo 4 jaar en dat vind ik eigenlijk té lang). En dan heb ik tenminste een diploma om bijvoorbeeld op een peuterspeelzaal te werken. Dat is écht de leeftijdsgroep waar ik wat mee wil en bij de pabo moet je voor groep 1 t/m 8 leren. Dus ben ik bang als ik de pabo ga doen te breed bezig ben en dat wil ik voorlopig nog niet. En wie weet stroom ik ooit door van spw3 naar de pabo!

Nogmaals hartelijk bedankt

Judith Kooy

• Christine Ooteman

Hallo, wil iemand mij misschien helpen door me te vertellen of er ook een Pabo is in Amsterdam? Met ook graag de stadswijk erbij. Ik heb namelijk deze info nodig voor mijn boek dat ik aan het schrijven ben.

Alvast heel hartelijk bedankt.