Help kan iemand me helpen?????

  • Dina

    Hallo, Ik wil graag volgend jaar (2005) beginnen voor de Pabo omdat ik een toelatingstoets (Proef) heb ontvangen en het nogal moeilijk vind.Dus wil ik me eerst goed voorbereiden voor ik de toets maak. Want ik heb uit mijn telefoongesprek begrepen dat ik hem niet mag herkansen. Dus heb ik me bedacht om eerst de Havo te doen voor de volgende vakken; Nederlands, Wiskunde/rekenen, Aardrijkskunde. Herkennen jullie misschien dit verhaal of is er misschien een betere alternatief dan deze? Please help me! Het liefst begin ik dit jaar met de opleiding. Mensen alvast heel erg bedankt!!!

    M.vr.gr,

    Dina

  • Nicole

    Hey

    Die toetsen op de pabo moet je je niet teveel zorgen maken. ik weet niet hoe het op jouw pabo was maar bij ons moet je die toetsen halen maar dat mag binnen een bepaalde tijd. Ze vallen best wel mee. Over het algemeen zijn het toetsen op groep 8 niveau.

    Succes Nicole

  • sjors

    hoi,

    als je de basisstof van groep 8 kent dan kom je al een heel eind. Moeilijk wiskunde zoals op de havo kom je er echt niet tegen, breuken en procenten moet je wel kennen.

    nederlands kan wel lastig zijn maar ook dit is weer op niveau van de basisschool. Grammatica en spelling.

    En aardrijkskunde, tja ook algemene kennis van de landen enz.

    Maar goed ik heb de toets niet gedaan want ik ben via de spw doorgestroomd naar de pabo. Ook dit is een alternatief. Geloof dat er ook een verkorte opleiding is.

    groetjes en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Als je de spw gaat doen moet je nog hard studeren op de pabo voor je nederlands enz. want die vakken krijg je daar niet, tenminste niet op de opleiding die ik gedaan heb.

    groetjes

    Dina schreef:

    >

    > Hallo, Ik wil graag volgend jaar (2005) beginnen voor de Pabo

    > omdat ik een toelatingstoets (Proef) heb ontvangen en het

    > nogal moeilijk vind.Dus wil ik me eerst goed voorbereiden

    > voor ik de toets maak. Want ik heb uit mijn telefoongesprek

    > begrepen dat ik hem niet mag herkansen. Dus heb ik me bedacht

    > om eerst de Havo te doen voor de volgende vakken; Nederlands,

    > Wiskunde/rekenen, Aardrijkskunde. Herkennen jullie misschien

    > dit verhaal of is er misschien een betere alternatief dan

    > deze? Please help me! Het liefst begin ik dit jaar met de

    > opleiding. Mensen alvast heel erg bedankt!!!

    >

    > M.vr.gr,

    > Dina