21+ toets

  • Carla

    Wie heeft de zogenaamde 21+ toets afgelegd,om toe te kunnen worden gelaten tot de opleiding,en kan mij vertellen waar deze uit bestaat? Ook zou ik willen weten hoe je je op deze toets kunt voorbereiden…nou ja: alle info is dus van harte welkom!

  • Christian

    Hi Carla,

    Ik heb vorig jaar juli ook de 21+ toets gedaan.

    Het bestond uit twee delen: Taal en Rekenen.

    Allebei de toetsen zijn grofweg op groep 8 niveau, dus dat moet je kunnen halen, als het goed is. Wél is het verstandig even bij te tanken op gebied van zinsdelen benoemen ( lv,pv, ond, etc) en breuken delen en vermenigvuldigen.

    Als je connecties hebt op lagere scholen is het raadzaam om via een groep 8 docent een of meerdere toetsen te regelen en die vervolgens te maken.

    Oók kun je bij de Pabo een proeftoets aanvragen, zodat je een idee hebt van wat je kunt verwachten.

    Succes!!

  • Carla

    Hoi Christian!

    Hartelijk bedankt voor je reactie, nu heb ik 'n beetje een idee van wat mij te wachten staat.

    Ik zal inderdaad eens op zoek gaan naar wat groep 8 materiaal, want wat deden wij daar ook alweer?!

    groetjes,

    Carla

  • Elly

    Hoi Carla,

    Ik heb twee jaar geleden een 21+ toets gedaan voor de Haagse Hogeschool en die bestond uit een onderdeel rekenen (niveau groep 8) en tekstverklaren HAVO eindexamen van het jaar daarvoor en een opstel schrijven waarom ik de pabo wilde gaan doen. Groetjes en succes met je opleiding.

    EllyCarla schreef:

    >

    > Hoi Christian!

    >

    > Hartelijk bedankt voor je reactie, nu heb ik 'n beetje een

    > idee van wat mij te wachten staat.

    > Ik zal inderdaad eens op zoek gaan naar wat groep 8

    > materiaal, want wat deden wij daar ook alweer?!

    > groetjes,

    > Carla

  • Manita

    Hoi Carla, ik weet niet wanneer je je toets moet maken, maar ik weet wel dat het verschilt per opleiding. Want ik heb hem zelf in Haarlem gemaakt en kreeg 2 delen: rekenen en taal, hiervoor kreeg ik een oefentoets opgestuurd. Maar als je het in een andere stad maakt, krijg je weer iets heel anders. Ik denk dat je dit gewoon na kunt vragen bij de school.

    groetjes Manita

  • krista

    ik zou graag willen weten wat je precies krijg en of je er voor kan leren

  • Ronald

    heb gisteren de toets gedaan bij Stenden hogeschool voor een HBO studie.

    Je krijgt eerst een iq test (123test.nl/ nti) en daarna kreeg ik bedrijfseconomie/administratie (over balansen, v&w reke ing en berekeningen maken daarover. Toen engels grammatica en lezen. Verder een typerinstest over hoe je bent in het studeren en wat je motivatie is. Op zich vond ik het goed te doen alleen wist ik niet alles va economie.

    Gr

  • Arjen

    zijn er hier nog mensen die bij Stenden een 21+toets hebben gemaakt.

    Stenden zelf geeft heel weinig informatie over de toetsen :S

    Elke informatie is welkom :D