Verjaarskalender groep 6

  • Bianca

    Heeft iemand nog een leuk idee voor een verjaarskalender voor groep 6? Ik vind het altijd fijn als het echt een kalender is, zodat de eerstvolgende jarige altijd voorop hangt. Iemand een leuk, origineel idee?

    Zelf heb ik in groep 4 deze dingen al gedaan als kalender (ideetje voor andere ideezoekers!):

    - een luchtballon, een foto op het mandje, de geboortedatum op de ballon en dan hangen aan een wolk met de juiste maand.

    - een feestvarken: A3 formaat een varken met feestmuts laten maken van papier, datum etc. erbij schrijven.

    - een kleurplaat van een kat of hond (dan valt er nog wat te kiezen) inkleuren, plakken op A3 vel, naam erbij, geboortedatum. In het bekje van de hond/kat een gaatje maken, waterballonnetje er onopgeblazen in. Op de verjaardag blaas je het ballonnetje op (tip: koop zo'n opblaasding!), terug in het bekje en hang je het geheel op het bord met een magneetje.

    Ik hoor er graag allerlei ideetjes!

  • jannet

    Leuke ideeen, zal even dingen voor groep 6.

    Met het feestvarken: let wel op hoe je het noemt, sommige islamitische kinderen/ouders kunnen hierover vallen, omdat varkens bij hen onrein zijn.

  • Marije

    Ja ik heb een leuke die ik ook in grpep 6 doe. ken je mandela's? Ze hebben er boeken van, heel erg mooi. Die door kinderen in laten kleuren, uitknippen en op een a4 gekleurd vel plakken. Ik hang ze hoog in een rij op aan de muur blijven hele jaar hangen. MOOI!

  • chantie

    hallo>:D<(:P)X(