wie weet wat over:toelatingtoets voor de pabo

  • vanja

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag, na 10 jaar van school te zijn geweest, in februari beginnen met de pabo in Groningen.

    Nu kan ik tussen nu en kerst worden opgeroepen voor een toelatingtoets. Omdat ik als vooropleiding mavo heb, moet ik deze toets doen om toegelaten te worden .

    Wie heeft er ook zo'n toets gedaan, en kan mij vertellen wat die toets inhoud ?

    Of wie heeft er zelfs zo'n oude toets in bezit?

    Alvast heel hartelijk dank !!!

  • Juul

    Ik heb drie jaar geleden die toets ook gedaan (bij de Hanzehogeschool). Je zou kunnen vragen of ze je wat toetsen op willen sturen, dat heb ik ook gedaan en die kreeg ik ook. Het ging toen om een soort Cito-toets (groep 8 niveau) en een toets met allerlei vragen op het gebied van pedagogie, didaktiek, aktualiteit e.d. En als ze niks willen sturen heb ik hier nog wel wat liggen, maar het zijn wel fikse pakken papier. Succes en groeten, Juul

  • natascha

    hoi juul,

    zou je mij niet een aantal voorbeelden willen geven van de inhoud van zo'n

    toets? Ik wil namelijk ook graag de pabo gaan doen in deeltijd, maar heb

    ook niet de gevraagde vooropleiding, nml vbo op c-niveau weliswaar, en daarna

    heb ik driekwart jaar de mdgo richting agogisch werk gevolgdt, hier ben ik mee

    gestopt door persoonlijke omstandigheden. Ik sta in mijn wereldje als enigste

    tussen onopgeleide mensen die absoluut niet meer willen leren, of ambities hebben

    dus in tegenstelling tot wat ik wil, ben ik een beetje bang om die stap te zetten

    omdat ik niet zo goed weet wat ik ervan kan verwachten (ben bang dat ik niet

    slaag en dan blijkt dat ik incompetenter ben dan dat ik dacht, ja ik weet het

    belachelijk!) Maar ja als je iets wil moet je er ook voor gaan, en dat ga ik ook

    doen maar het kan geen kwaad om een stukje van de sluier te laten oplichten

    niet? Dus ik hoop dat iemand mij het een en ander wijzer wil maken.Ik heb intussen

    3 lieve meiden, ben 28 jaar en ben enorm gemotiveerd om dit te gaan doen.