integratie schrijfdans in gr1-2

  • Imke

    Hallo,

    Mijn scriptie gaat over het integreren van schrijfdans in een grote groep kleuters(instromers, groep 1 en groep 2). Zelf heb ik nog nooit gewerkt met de methode. Hierbij gaat het vooral om hoe ik met een grote groep kinderen van verschillende leeftijden (4-6) tegelijk met schrijfdans aan de slag kan. Heeft iemand praktijkervaringen hiermee en/of goede tips voor mij? Zowel negatieve als positieve ervaringen zijn welkom! Bedankt alvast!

    Groetjes Imke

  • Yvonne

    Bij mij op school werkt een leerkracht één keer geintregeerd met schrijfdans. Zij voert het grofmotorische gedeelte uit met alle kinderen van de groep. Na enkele keren deze activiteiten gedaan te hebben, gaan de leerlingen van groep 0 en 1 rustig en zelfstandig in de hoeken aan de slag. Denk hierbij aan de bouwhoek, poppenhoek en computerhoek. De leerlingen van groep 2 verspreiden zich rond de tafels. Zij voeren ook de activiteiten op papier uit.

    De grofmotorische activiteiten worden met de hele klas ook nog extra in de speelzaal uitgevoerd (herhaling)

    De andere leerkrachten van de kleutergroepen zien er namelijk heel erg tegenop om met de hele klas schrijfdans uit te voeren.

  • imke

    Nogmaals heeeeeeeeel erg bedankt!

  • Patricia

    Mijn moeder geeft op haar school aan drie klassen schrijfdans. Ze doet dit nu ruim 3 jaar en iedereen is er laaiend enthousiast over. Zelfs de autistische groep is er mee bezig!

    Ik weet dat er boekjes, casettebandjes, cd's en videos van zijn dus ik denk dat je er zelf ook mee aan de slag kan!

    Veel succes ermee!

  • Milou

    Ik wil heel graag één of meer lessen schrijfdans geven op mijn stageschool. Probleem is alleen dat ik niet weet hoe ik aan muziek kan komen. Ik hoop dus dat iemand me verder kunt helpen.

    Weet je waar ik het kan aanschaffen of anders titels om het te downloaden.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Milou

    pabo-student